26 Mayıs 2017 Cuma

Islanmayan Gemilerimiz (Çocuklarla Evde Deney Etkinlikleri)

Geçen gün instagram da sormuşlar..Öğretmen misiniz?Evet tekrar söylüyorum ama Okul Öncesi ve Fen Bilgisi değil :) Türkçe :)
Etkinlikler tamamen evde sıkıntıdan doğdu :) Burada Evren Erk'in yaşıtı olan çoğu çocuk okula gidiyor.Büyük oğlum da 4.5 yaşındaydı ilk kreşe başladığında.Evren Erk'i de hazır ben burada ücretsiz izindeyken  yollamak istemedim.Nasıl olsa az kaldı,işe başlayacağım.Çocuk kreşte kalmasın.Bu sırada evde kendim ona yapabileceğim her şeyi yapmak istedim.Araştırdım,kırtasiyelerde gezdim,evde ne varsa değerlendirmeye çalıştım.Bir şeyler yapmaya çalıştım beraber.Maksat okula gitmese de zamanımızı evde verimli geçirmekti.Ve iki senedir ev okulumuz oldu :) Bunlar bir hatıra olurken blog doğdu :) Falan filan neyse hikayeye geçtim ben gene :)
Deney için akşamdan babamıza kağıt küçük gemiler yaptırdık.Sabah yine aynı leğende :) Turuncu olan :) İçine gemileri koydum biraz yüzdürdü.Gemiler sayıca fazlaydı bir tanesini ayırdım o ıslanmadan.Gördük ki ıslandılar.Evren Erk dedim hem yüzsün hem ıslanmasın gemilerden ister misin?Şöyle bir suyun dibini dolaşsın ama kuru gelsin geri..Tamam dedi..Ağzı genişce bir vazom vardı..Gemiyi suya koyduğumuz gibi cam vazoyu üzerine kapatarak bir hamlede dibe batırdım.İçindeki hava sayesinde gemimiz dibe oturdu ve ıslanmadı.Aynı şekilde cam vazoyu yukarı çektiğimde gemi tekrar yüzeye kuru olarak çıktı.Geminin büyüklüğüne göre kavanoz ya da başka bir nesne de olabilir..
Videomuz istagram da eklidir..Denemek isteyenlere duyurulur..

Biri bana video eklemeyi öğretsin ya.Ekliyorum ama açılmıyor..
Görüşmek üzere hayırlı RAMAZANLAR herkese..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder