26 Mayıs 2017 Cuma

Düşmeden Duran Pin Pon Topu Deneyimiz..

Eymen Ege'nin okulu yarım güne düştü.Artık Evren Erk ile bire bir geçirdiğimiz zaman azaldı..Okuldan geldiğinde beraber vakit geçiriyorlar.Biz de evdeki programımızı bir haftadır ona göre değiştirdik.Yemekleri yapmayı öğleden sonraya aldım,etkinliklerimizin saatini daha erkene çektik.
Bugün su ile iki etkinlik yaptık..Oğluyla deneyler yapan yabancı bir site de yapmışlardı.Ne güzel ya adam kendine görev edinmiş valla..Her gün neler yapıyor çocuğuyla.Ah ahh :)
İlk önce bir leğen su lazım :) evin ıslanmasını göze almış bir de anne..Bir tane pin pon topunun genişliğinde ağzı olan şişe..
Önce şişe boşken pin pon topunu Evren Erk'e şişenin ağzına koyup ters çevirmesini istedim ve haliyle top şişenin ağzında durmadı düştü..
İkinci seferde cam şişemize su doldurdum.Tam ağzına kadar..Pin pon topunu tekrar şişenin ağzına kapamasını istedim ve biraz da ben yardım ederek şişeyi ters çevirdik ve gördük ki pin pon topu bu kez düşmedi ve suyumuz da dökülmedi.Bir kapak görevi gördü..Hava basıncı :)

Gözlem,merak ve soru cevap şeklinde çocukların zihinsel becerilerinin gelişiminde bu tarz görerek ve yaşayarak yaptıkları etkinlikler daha kalıcı oluyor.Hele de işin içine sevdikleri malzemeler girerse :) Su gibi :) Değmeyin keyfimize..
Videomuz instagram sayfasında eklidir..Resim yüklüyorum sadece video ekleyemiyorum :)
Görüşmek üzere..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder