13 Nisan 2017 Perşembe

Kuğular Nasıl Yüzer? Çocuklarla Deney Etkinlikleri

Son demlerimizi yaşıyoruz Evren Erk ile 2 ay sonra ben işe başlayacağım ve Evren Erk ve Eymen Ege Türkiye'de ananeye kavuşacak..Biraz daha sulu etkinlikler başladı,havalar da ısındı tabi çabuk
temizliyoruz ortalığı.
Her gece uydurma masallar anlatınca,artık anlatacak hayvan kahramanlar da tükeniyor :)Geçen akşam masal kahramanımız kuğulardı.Ne kadar çirkin doğup,daha sonra ne kadar güzel,zarif bir canlıya dönüşümlerini de anlattık arada.Onun üzerine bu deneyi yapmak süper oldu.

Malzemelerimiz
Her zamanki gibi bir leğen su :) Demirbaş oldu bu bizim :)
Bir miktar pamuk (iki parça)
Biraz zeytinyağı
 Ben önce Evren Erk'e bir video izlettim,kuğular gölde yüzerken..Bak dedim bu pamuk da kuğu olsun,diyerek kuru bir parça pamuğu yüzdürmesini istedim.Suya bıraktı..Yüzüyor mu diye sordum?O da hayır yüzemedi dedi.Gerçekten de kuru pamuğumuz suya battı.



İkinci kısımda ise pamuğumuzu zeytin yağına batırdık ve yeniden suya koyduk..Bu sefer yüzdü :)
Deney sonucunda kuğuların da o bembeyaz tüylerinde bulunan yağ tabası sayesinde ıslanmadıklarını ve bu yağ tabakasının onların yüzmesini kolaylaştırdığını öğrenmiş olduk.
Tam olarak anladı mı bilemiyorum :)))
Görüşmek üzere...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder