25 Nisan 2017 Salı

İncirli(Elmalı)Pastane Kurabiyesi


Evde bulunan kuru meyveleri tüketmeye çalışıyorum malum tayinciyiz :) Ben de her durumu tayinciyizle birleştiriyorum.Çekmecelerde bir şey kalmasın,ziyan etmeyelim :) Geçen kayısılar,kuru üzümler taze elma ile birleşip hoşaf oldu.Bir kaç seferdir yapıyorum,çocukların bu kadar ev hoşafı seveceğini tahmin etmezdim.Bayılıyorum tencerenin dibi tıkırdayınca,bitiveriyor.Bu kez de incirleri kullanmak istedim.Normalde elmalı olan bir tarifi incirle de yaparız ne olacak.İlk kez denedim bu şekilde.Hem tadı hem kıvamı hem de şekline bayıldık..Denemeden,beğenmeden tarif vermiyorum bilirsiniz.Evdekilere ve bir kaç komşuyu test yapıyorum önce :) Biz dahil 4 hane test edildi akşam :)

İşte denemek isterseniz tarifimiz.

İç harcı elma ya da incirli olabilir.Elma ile olacaksa  3 adet elmayı rendeleyip  ezilmiş ceviz içi ve biraz şekerle pişirip tarçın da ekliyoruz.
Ben dediğim gibi incirle yaptım.Yaklaşık 10 adet inciri önceden ılık suda beklettim.Daha sonra minik minik doğrayarak ezilmiş cevizle beraber rondoda çektim.İyice küçülen harcın içine tarçın da ekleyerek içini hazırladım.


Hamuru için

 250 gr tereyağ (oda ısısında yumuşamış olsun.)
2 yemek kaşığı yoğurt
1 adet yumurta
1 çay bardağından biraz az süt

(bunları önce krema kıvamına gelene kadar beraberce ezelim.)

Daha sonra
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı nişasta (ne olduğu önemli değil)
bir paket vanilya
bir paket kabartma tozu
da ekleyerek hamuru yoğurmaya başlayalım.Önce baya bir cıvık hamur oluyor,korkma yoğur yoğur :)
Sonra azar azar un ekleyelim.Yaklaşık 4-4,5 bardak un gidiyor.Hamurumuz kulak memesi kıvamına gelince küçük parçalar koparıp merdane ya da oklava ile küçük daire şeklinde açalım.


Hamurumuza resimde görüldüğü gibi bıçakla şeritler çizelim.Daha sonra İncirli harcımızdan ekleyerek rulo şeklinde saralım.
Daha sonra yarım ay şeklini vererek yağlı kağıt serilmiş tepsimize dizelim.Bu şekilde tüm hamurumuzu tamamlayalım.
Önceden ısıtılmış fırında önce 160 derecede  20 dakika daha sonra 175 derecede üzeri pembeleşinceye kadar  pişirelim.Çıkınca üzerine pudra şekeri serpip afiyetle yiyelim.

Bence oldu :) Yemek konusunda evet ama böyle pasta börekte çok becerikli değilimdir.Kolay ve lezzetli tarifleri severim :) Bunu favorilerime ekledim..
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder