12 Nisan 2017 Çarşamba

Hamilelik ve Bebeklik Döneminde Boş İnanç Ve Adetler😊

Hepimiz bu yollardan geçtik,kimini yaptik ,kimini "Yok artık,o kadar değil deyip yapmayı reddettik."😊 Hurafe ya da boş inanç demek doğru mu bilmiyorum ama ben de çoğunu öğrendim ve annem faktörü sayesinde yaptıklarım da oldu.Bakalım mi hep beraber,belki okurken sizin de anılarının canlanır, ya da henüz yapmadıysanız "yaa bu da varmış" deyip,yaparsiniz.Belli mi olur 😊😊

Hamilelik döneminde
*Hamilelik döneminde saç kestirmek bebeğin ömrünü kisaltır(Ben de kestirmedim 😊)
*Bebek anne karnında ilk kıpırdadığı an kime bakarsan ona benzermiş .(resim poster falan olur mu acaba :)😯
*Ekşili ve acı yersen kız,tatlı yersen erkek olurmuş (Ekşi yedim ya olmadı,o kadar turşu nereye gitti ya )
*Bebeğin göbek bağını evde tutarsan evcil,okul bahçesine gömersen öğretmen,hastane bahçesine gömersen doktor olur ( ben de nerelere gördüm,bakalım göreceğiz sonucu )
*Doğum kolay olsun diye sabun verme,örgülü saç çözme de varmış ( Sezeryan olunca gerek görmedim ,eksik kaldım bundan 😊😊)
*Gizli saklı bir şey yeyip,fark etmeden üzerine sürersen çocukta leke olurmuş(Annemden hatıra koca bir zeytin  lekem var sağ olsun )
*Hamile öyle çirkin ve korkunç şeylere bakmaz,aman çocuk benzer sonra 😯
*Canın bir şey çeker ya da isterse avucunu yala geçer☺☺
*Doğumdan hemen sonra loğusaya kırmızı bağlanır.Artık bu kırmızı taç ya da kurdeleye dönüştü sanırım.Al basmasın diye..Aman korkarım böyle şeylerden.
*Kırkı içinde anne banyo kapısı aralık banyo yaparmış.(bunu annem de uydurmuş olabilir )
*Anne ne bulursa yiyecek bunu da unutmayalım,her şey süt yapıyor zira :)
*Loğusanın mezarı kırk gün açık kalırmış :(

Bebeklik Dönemi Hurafeleri

*Bebek odada yalnız başına bırakılmaz,baş ucunda Kuran-Kerim ve anahtar koyulur (Yaptik evet )
*Sarılık olmasın diye sarı örtü konur yüzüne (annem yaptı,olmadılar da maşallah,kesin örtüdendi 😊😊)
*Çocuğun doğduğu yerde el işi yapılırsa göbeği düşmezmiş 😯😯
*40'ı içinde bebeğin çamaşırları gece dışarı asılmaz,akşam olmadan toplanır .İlginçççç,yaptık yaptık bunu da yaptık :)
*Çocuğun küçükken boyu ölçülürse ya da üzerinden atlanırsa kısa kalırmış.Bütün suç bebek hemşirelerinin o zaman.Yandı valla hepsi :)
*En önemli en can alıcısı bence şu : 40'ı içinde öyle anne fıtır fıtır ortalarda dolaşmaz.Eski zamanlarda öyleymiş de şimdilerde hastane kontrolleri için mecburen çıkılıyor.
*19. günde apartman içinde,39.günde ise biraz daha uzak bir yere çıkartılır bebek.Biz yaptık canım :)
*40'ında dışarıdan bulabildiğin güzel kokulu çiçekler,taşlar ve alyansın kovanın dibine konularak hem anne hem bebek 40 tas su ile yıkanır.Sevgili annem yaptı ..Güzel bir adet bu ya :)
*Bebek tuzlanır.Bu biraz dikkat Gerektiren bir çalışma :) Yaptık ama ben korktum öyle çok detaylı yaptırmadım,bekletmedim çocuğu tuz içinde falan.Riske atılmaz sanki bu :(
*Bebeğin ilk tırnakları babanın cebinde bir hafta gezer:) Bereket getirsin diye.
*İlk saçı kesilince kuyumcuda tartılır,o değerde altın dağıtılır :) İlk saçı tarttırıp biz baklava yaptırıp dağıtmıştık.Saçı da ben bir pantalonun cebinde unutup makineye atınca  çok güzel bir sonuç çıktı ortaya.Çamaşırlar süper yıkanmıştı :) Uzun süre arınmadı :)
*çabuk yürüsün diye cuma saati çocuğun ayaklarına kırmızı kurdele bağlanıp kapı eşiğinde sökülür ve adım poğaçası yapılır.Yaptım canım bunu da ..Bu gelenekten ayrıca yazı çıkar valla,güzel bir maceraydı..
*Bebeğin ilk kakası dış kapının eşiğinde paspasın altına konur,kem gözlerden korumak için ..

Aklıma gelenler bunlar.Gördüğünüz üzere çoğunu yaptık.İyi mi kötü mü,doğrumu yanlış mı bilemem ama ben bir zararını görmedim.Eskilerinde bir bildiği vardır elbet.Tabi bazıları inanılacak gibi değil..Size kalmış..Yaşayan adetlerimiz geleneklerimiz bunlar.Ben de kayın valide olacağıma göre gelinler yandı.Hepsini biliyorum :))))Çekilin kızlar önümden oğlanlar büyüyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder