1 Mart 2017 Çarşamba

Ispanaklı Rulo Kek..


Ispanağı büyük oğlum çok seviyor ama küçüğe yemek şeklinde yediremeyince bu hafta ıspanaklı börek yaptım..O şekilde giriyor işte mideye :) Kalanını da biraz ayırmıştım..Normalde daha önce burada da tarifini verdiğim ıspanaklı pastayı yapardım..Bu sefer değişik bir tarif denemek istedim..Yaparken de korkmadım değil benim gibi basit tariflere alışmış bir ustaya :) zor geldi..Sabahtan Evren Erk malzemeleri mikser yardımıyla karıştırdı..Çok seviyor pasta malzemesi çırpmayı..Zaten çağırmasam mikserin sesini duydu mu,o an mutfakta kendisi..
Yaptık hazırladık,fırına verdik..Asıl kısım rulo yapmaktaydı..Onu da kıvırdım gibi..Tadına da baktım..Olmuş..Şimdi tarif verebilirim,deneyebilirsiniz..Test edildi :))

Malzemeler..
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı çiğ ıspanak püresi(rondoda çekilmiş)
Yarım çay bardağı ılık su
4 yumurta
1 tutam tuz(gerçekten :))
1 Paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı tepeleme un + 1 yemek kaşığı tepeleme un
1 paket krem şanti
Hindistan cevizi

Yapılışı
Yumurta sarılarını beyazlarını ayırın..Atmayın :) Sarılarını bir bardak toz şeker ile iyice çırpın.Daha sonra çekilmiş bir su bardağı ıspanağı ilave edin,karıştırın..Yarım çay bardağı ılık su,kabartma tozu ve vanilyayı da katın..Unu kıvamı boza gibi olana dek yavaş yavaş katın..Çırpmaya devam..Yumurtanın beyazlarını bir tutam tuz ile ayrı bir yerde  çırptıktan sonra ilave edin..Çırpılan akları da tahta kaşık yardımıyla kek karışımına ilave edin tamamdır..Ne zor dimi :) Bana da zor geldi ama olsun güzel oluyor devam devam..Sonra yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen fırın tepsisine dökünüz..Fırınaaa...Kürdan yardımıyla kontrol edin pişmiş mi..Çok kurumasın yoksa kıvrılmaz..Bak püf nokta bence burası..

Bir tarafta krem şantimizi  soğuk süt ile çırpıp dolaba koyalım..
Kek pişince iyice soğusun..Soğuduktan sonra arkasını çevirip yağlı kağıdı çıkaralım..Soğuk kekin üzerine krem şantiyi iyice yayalım,sürelim..Kekimizi 3 parmak kalınlığında şeritler halinde keselim..Bunları rulo yapalım..İsterseniz burada krem şantiyi yayınca da hindistan cevizi serpebilirsiniz..
Rulomuzu sarınca yanlarını hindistan cevizine batıralım..Bittiiiii..Anlatması bile zormuş yahu :) İşte resimler,daha iyi anlatır umarım..





ok..Anladık umarım..Afiyet olsun..Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder