29 Mart 2017 Çarşamba

Çocuklar İçin Zararlı Yiyecekler Listesi

Sosyal medya da üye olduğum gruplardan birinde denk gelmiştim..Bir gazete haberi şeklinde..Çocuklar için zararlı olan bilmem kaç tane yiyecek sıralamışlar..Anammmm dedim ne yapıyoruz biz..Sözde ben sağlıklı besliyorum diye,düşünüyorum her anne gibi..Çocuklarımı dışarıda yemeğe değil de evde beslenmeye maalesef o kadar alıştırmışım ki bazen dışarıda aç kalıyorlar..Alışkın değiller çünkü..Bu biraz kötü bir durum..Artık büyüdüler..Geçen yaza kadar gene elimde minik çorba tenceremle arabaya bindiğim çok olmuştur :) Bu yıl artık taşımayı düşünmüyorum..Meyve falan gene taşınır da yok yok yemek işi zor daha :) Sözde dışarıda ne olduğu belirsiz şeyleri yemesinler diye uğraşırken  aslında evde kullandığımız,marketten getirme bir çok üründe çocuklar için zararlı..O klasik cümleyi kurayım ben de durun '' Ah ahh,eskiler yedi mi bunlardan,bizim zamanımız da var mıydı?''.Olsa yerdik tabi biz ve bizden öncekiler de..Şimdilerde en küçük mahalle bakkalına bile girseniz çocuk kendine buluyor,renk renk sakızlar,bonibonlar,binbir  çeşit çikolata,meyveli yoğurtlar...Benim bile standart çikolatam vardır..Hemen ben de ona giderim bu yaşımda..İyi mi yapıyoruz kötü mü yapıyoruz bilemedim..Sakınalım diyoruz,nereye kadar..Sonu yok ama yine de bu listeyi gördükten sonra bir çoğu ile yollarımızı ayırma kararı aldım :)Bakın bakalım,sizler de benim derleyip topladıklarım bunlar..
1- SOSİS (Ben dana sosisi tercih etsem de  her türlüsü diyor yahu :((()
2-FISTIK (Alerjik ölüm vakalarının bir çoğu fıstıktan kaynaklanıyormuş :( Evren Erk bayılır..Allahtan alerjisi yokmuş..Bilinçsiz anne örneğiyim valla :)
3-Hamburger
4-Patates Kızartması (ki çok seviyorlar,bunları çok tüketmemek bence kast edilen şey)
5-Çikolata
6-Cips  (ben de severim ama ne yiyeceğiz yahu ) Uzmanlar cips yemek yağ içmekten farksız diyorlarmış..
7-Dondurma..(ah ah dondurma da gitti.)Kolay bozulabilme özelliği nedeniyle bağırsak enfeksiyonlarına yol açıyormuş.Biz erimeden yiyoruz zaten :)
8-Asitli içecekler (buna katılıyorum..)Bahanem yok..
9-Dondurulmuş gıdalar ve hazır çorbalar.(hazır çorbanın h'si bile girmiyor Allahtan evimize.Gel bak inanmazsan karıştır çekmeceleri yok..:))
10-Krem peynirler..( Labneler sayılır mı bilmem)
11-Pasta
12-Makarna (ki çok sık yerler ve seviyorlar ne yesin yahu bunlar)
13-Patlamış mısır
14-Boyalı şekerler (dilleri bile boya oluyor,çok doğru şiddetle katılıyorum)
15-Çiğ yumurta (gerçekten mikrobik büyük boyutta hastalıklara sebep olduğunu biliyorum,dikkat etmek lazım.)
16-Meyveli yoğurtlar
17-Her türlü abur cubur deyip ben bu listeyi sonlandırmak istiyorum..

Bulunduğumuz lojmanın hemen dibi kantin.Çocuklar sıra sıra çıkıyor vallahi..Almasınlar mı alsınlar tabi ama biraz dikkatli davranmak da lazım..Hele aç karnına,hiç sevmiyorum..Okuldan gelen çocuk kantine koşturmasın mesela..Uygunsam ben krep ya da meyve  bu tarz şeyler yapıp atıştırmasını sağlamaya çalışıyorum..Benimkiler de yiyor ama ben aşırı olduğunu düşünmüyorum..Sabah gözünü açar açmaz atıştırma çekmecesine koşan çocuklarım yok,olmasın tabi hiç kimsenin.Bizim beslenme stilimiz çocuklara da yansıyor..Biz eve kola alınca saklıyoruz :) Kupa da içiyoruz görünmesin diye de..Aldığım çikolataların hepsini çekmeceye koymuyorum,farklı yerlere koyuyorum bir ödül karşılığı olarak vermeyi tercih ediyorum..Herkesin kendine göre kuralları var işte..Ama bu listeler uzar gider..benim bildiğim aç çocuk abur cubura ya da sağlıksız besinlere saldırır..

Şimdilik bu kadar..Liste uzar gider..Sağlıklı günler dilerim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder