23 Şubat 2017 Perşembe

Yanardağ Deneyimiz..

Geçenlerde bahçede oynarken Evren Erk bir kutuya toprak doldurmuştu.Eve getirmek istedi,olur oğlum ama balkonda dursun dedim..Tamam diye,cevaplamıştı sözde :) O sırada komşu arabanın anahtarını isteyince onu aramaya daldım ve geri döndüğümde o toprak,o gün yıkadığım banyo da lavabonun içine doldurulmuştu..Allahtan paspaslar balkondaydı,kuruyordu..Ne manzara ama,lavabo tıkanmış bataklık gibiydi :) sonrasında temizledim tabi..Henüz sığdıramadığı diğer topraklar da balkona gitti..Ertesi gün yine toprak topladı :) Dedim oğlum bak bunları değerlendirelim..Lavaboya koymayalım. :) Akşam olupta babamız gelince yanardağ deneyimiz başladı..

Bir pet şişenin içerisine biraz kırmızı gıda boyası koydum..Az koymuşum ama tam kırmızı olmadı bizim lavlar.:) Pet şişemizi bir leğen içine toprakla gömdük..Sonra Eymen Ege sirkeyi,Evren Erk kabartma tozunu koydu..Bizim dağ az sonra reaksiyona geçti..Kaçacak yer bulamadık evin içinde,lavlar,ateş topları her yerde :) Çok eğlenceliydi olanları izlemek..Mısır deneyinden sonra bunu da dikkatlice izlediler.Babamız bu sırada gerekli açıklamaları çocuk diliyle yaptı..Kolay bir deney..Denemek isterseniz.
Ama gıda boyası fazla olmalıydı :)Buraya eklediğim videolar olmuyor..İnstagrama video ekleyeceğim birazdan..Görüşmek üzere..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder