7 Şubat 2017 Salı

Sayma Çubuklarından Etkinlik Önerisi

Her ne kadar yazamıyorum desem de doğru ama arada bir kaç güzel etkinlik de paylaşmadan edemedim..
O kadar çok birikti ki telefonun hafızasında ama biraz da içimden gelmiyor :( Çekiyorum olsun yazarım ya da paylaşırım diyorum sonra da elim değmiyor..Eymen Egem küçük bir operasyon atlattı çok şükür evde onu kardeşinin darbelerinden korumakla görevliyim bir ay :)  İnşallah daha rahat zaman dilimlerinde biriktirdiklerimi yazma fırsatım olur..

Evde hoplamalı zıplamalı oyunlara bir süre veda ettiğimizden dolayı oturarak daha sakin oyunlar oynuyoruz..Aşağıda sayı çubuklarından yapacaklarını önce ben kağıda çizdim..Hangi renk çubuğu kullanacaksa ben de o renk kalem kullandım..Kafaları da küçük bir madeni para ile çizdim..Aşağıdaki boş kafa olan yerlere yukarıda gördüklerini sayı çubuklarıyla yapmaya çalıştılar..Bazılarını kırdım,kol ve ayağa şekil vermek adına.. Bunların dışında şekiller,sayılar,harfler veya başka nesneler de oluşturması istenebilir çocuktan..İşte bizim örneğimiz..




Bu çubukları alırken kırtasiyede hemen bunların yanında basit tangram denilen küçük bir kutu vardı..İçerisinden çok parça çıkmıyor ama bir kaç kutu alarak daha çok çalışma yapılabilir.Kutudan çıkan resme göre şekiller yardımıyla istenilen oluşturulmaya çalışılıyor..Çok basit değil baştan söyleyeyim..Siz aradan biraz kolay olanları seçip,çocuğunuzdan onu yapmasını isteyebilirsiniz.Güzel bir zeka oyunu..

Herkese iyi eğlenceler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder