18 Ocak 2017 Çarşamba

Muzlu Magnolia Puding Yapımı



Son zamanlarda sık sık karşılaşır olduğum bir tarif var..Ben de şerbetli tatlılardansa sütlü ve hafif tatlıları seviyorum ve genellikle de çocukların yiyebileceği tarzda tarifler deniyorum..Merak ettim nedir ne değildir diye ve yapmaya karar verdim..Yazarken şu anda bir kaseyi bitirdim,diğerlerini uzağa koyayım da akşama kalsın :)
 Aslında orjinali New York'da açılan ve bir çok şubesi olan Magnolia Bakery'nın ünlü pudingi.. Türkiye'de ise Cookshop'larda yaygınlaşmış..İnternette ölçü ile ilgili bir çok tarif var..Genellikle çilek ile yapılmış..Şu an mevsimi olmadığından ben muzlu yaptım..İnşallah çilekli de yapacağım..
Şimdi geçici olarak Kıbrıs'ta yaşadığımızdan öyle süslü tabak çanak da getirmedik tabi yanımızda..Burada bulduklarımıza koydum ben..Ama şöyle kuluplu yüksek cam kaplara yapınız varsa..Kat kat koyduklarınız görünsün içinde..

İnternette bir çok ölçü ve çeşitli tarifler var..Kimisi burçak bisküvi koymuş,kimisi cici bebe..Kimisi 1 litre sütten yapmış kimisi 4 bardak..Ben evdekilere yetecek kadar yaptım.4 bardak süt ve cici bebe kullandım..Yumurta çok ağır olmasın 4 bardak süte diye bir yumurta sarısı koydum..Eğer 1 litre sütten yapacaksanız 2 yumurta sarısı kullanın..Neyse geçelim tarife..Bakın ben nasıl yapmışım..

Malzemeler
4 bardak süt
1,5 çay bardağı şeker
3 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 kaşık tereyağ
1 paket süt kreması (200ml) olandan
1 yumurta sarısı (eğer kaplarınız büyük olacaksa 1 lt süte 2 yumurta sarısı ve nişastayı çoğaltın)
Yarım paket rondoda  çekilmiş cici bebe (Burçak da olabilir)

Süt kreması hariç hepsini bir tencereye alıyoruz..Topaklanmasını önlemek için nişastayı bir kenarda azıcık sütle eritip öyle koyabilirsiniz..Kaynamaya başlayıp kıvamı alınca yavaş yavaş süt kremasını ilave edelim..Azıcık daha kaynatalım..Göz göz olunca altını kapatalım..

Kaselerimizin en dibine çekilmiş bisküviden 2 kaşık koyalım..Muzu ya da çileği çok ince bir şekilde dilimleyip kasenin yanlarına yapıştıralım..Bu kasenizin modeline kalmış..Sonra muhallebimizi dökelim..En üste yine muz ve kalan biskülerden koyalım..İşte hazır..
Ben en üste bir de çikolata sosu döktüm..Böyle de oldu..Bir deneyin bakalım sevecek misiniz







Tatlı yiyelim tatlı konuşalım..Hayatımızın her anı tatlı geçsin..Hiçbir şey ağzımızın tadını bozmasın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder