20 Ocak 2017 Cuma

Haşhaşlı Kivili Pasta Tarifi


Galiba yemek yemek ben de bir zevk haline dönüştü..Duruyor duruyor ama bugün tatlı olarak ne yapsam diyorum?Akşam olunca illa bir şeyler aranıyor..Çikolata aranmaktansa evde yapılmış hafif bir tatlı krizimize bir veriyor..
Bu ara evde bolca kivi varken ben de kivili tarifleri araştırdım..Ama bu kiviler hep üzerine konmuş pastanın..İçine konulan tarifler ise hep kekler..Kekin içindeki siyah noktaları görünce ben de kivili sanardım,meğer haşhaşmiş :) Ben de bugün hem kivili hem de haşhaşlı bir tarif denedim..Az önce tadına da baktım evet olmuş..Yapabilirsiniz :)

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı irmik
1 su bardağın çok az miktarda sıvı yağ
1 su bardağı haşhaş
1 paket vanilya 
1 paket kabartma tozu
1,5 bardak un..

Şerbeti için
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
5-6 damla limon

Üzeri için
İsterseniz evde üzerine muhallebi yapıp dökebilirsiniz
Ben kolaya kaçtım :) 2 paket kremşanti kullandım üzerine
Süslemek için 3-4 kivi 
Hindistan cevizi (isteğe bağlı)

Yapılışı
3 yumurta ve şekeri iyice çırpalım..Malzemelerimizi sırasıyla koyalım..Haşhaşı da koyun,kolayca çırpılıyor..Kekimizi yağlanmış borcama dökelim ve 180 derecede üzeri kızarana dek pişirelim..

Bir tarafta şerbeti hazırlayın..2 bardak şeker ve 2 bardak su biraz da limon damlası çok az kaynayınca kapatın ve soğutun..

Kek fırından çıkınca şerbetimiz soğuk olacak..Üzerine gezdirelim..Çok sıcak olursa kek büzüşür :)Daha önce başıma gelmişliği var da biliyorum canım :)))

Şerbeti çekerken ve üzerine biraz bıçakla delik açtım..Rahat çeksin diye..
Kremşantimizi de  kekimiz soğuyunca üzerine yayalım..Kivileri dizelim ve buzdolabına atalım..

Ben daha önce haşhaşlı bir pasta yememiştim..Gerçekten çok yakışıyormuş..
Yarın ananemiz geliyor Türkiye'den umarım ona bir dilim bırakabiliriz :)
Afiyet olsun..





Daha yazın gelmesine var,rahat rahat yiyelim..Mayıs ayında düşünürüz :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder