30 Aralık 2016 Cuma

Sodalı Hamur Tarifi (Çocuklara Tarifler)

Her gün ocak üzerine ona buna uygun yemek tenceresi dizmekten bıkan ben :( ehhhh ama bugün atıştırma saatinde yemek falan yok deyip yaz tatilinde annemin yaptığı ve benimkilerin gele gide masa üstünden taşıdığı hamuru yapmaya karar verdim..Evren Erk hatırlıyorum geldi gitti yedi o hamurları..Ben de böyle mayalı hamur falan pek tutturabilen bir insan değilim..Biraz daha kolay tariflere kaçıyorum.Bakalım dedim olursa yazarım..Oldu :) Çok da güzel yediler.YEDİK yani :) Dün gece yarısı da un helvası yapan biri olarak gündüz de sıcak hamurları mideye indirdim süper oldu yani :) Yeni yıla aç mı girsem :) Hep öyle gitse :)

Tarife bakalım
 1 su bardağı yoğurt (biraz büyük bir bardakla)
 1 yumurta
 1 tatlı kaşığı karbonat
  yeteri kadar tuz
 3-3,5 su bardağı un(sert bir hamur olmayacak,kulak memesi kıvamında:)
 Kızartmak için sıvı yağ

Önce yoğurt ve yumurtayı ben yoğuracağım kabın içinde iyice karıştırdım.Sonra karbonatı koydum.Önce bir kabardı..Allah dedim taşacak galiba :) Bir şey olmadı canım :) Sonra azar azar unumuzu koyarak hamuru istediğimiz kıvama getiriyoruz.Tuzu da unutmayın.. Sonra 4 beze ye falan ayırdım ben..Hamuru dinlendirmeye gerek yok..Lojmanımın sevgili tezgahına biraz un serperek merdane yardımıyla küçük olacak şekilde açtım..Hamuru inceltmeyeceğiz.Sonra bazılarını bardakla kestim.Kalanını rastgele şekilledim.Kızgın yağa atıp kızarttık..Oldu bitti..Çok güzel kokuyor mis mis..Yanına çay yap,peynir koy..Tamam işte akşam yemeği..Haydii doğruu mutfağa..





Yediler,işteee kanıtııııı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder