30 Aralık 2016 Cuma

Şekilleri Kavrama Etkinlikleri

Anne,dinlenmek için vakit ayırmaya çalışırken büyük oğlum da biraz rahatsızlanınca okuldan kaytardı tabi ki.Böylece dinlenmek için ayırdığım iki günü iki çocukla evde son kalan enerjimi harcayarak geçirmek zorunda kaldım 😄😄🙈 İstekleri birbirinden tamamen farklı iki çocuk.İkisi de erkek olsa da aynı oyunları pek beraber oynayamıyorlar.Ama şekiller konusunda abimiz,şekilleri iyi bildiğinden kardeşine hocalık yaptı resmen.Bildiğinin farkında olmak onu daha da şevke getirdi 👍🏻 Neler yaptık dün bakalım..
Daha önce sayılarla araba park etme için yerde duran elektrik bantlarından bir kısmını söküp yine kullandık :) Emektar bantlarımız :) Bu sefer şekiller yaptık ortaya..Kare,dikdörtgen,üçgen ve daire..Eymen Ege beşgen,altıgen,baklava nerede falan dedi ama yok artık dedim,kardeşin için dört tane yeterli.Okul öncesi çocuk nereden öğrenmiş böyle altıgen falan da dedim içimden yani..
Şekillerimizi yere yaptıktan sonra evde bu şekillere uygun kapaklar,legolar ne varsa artık Evren Erk'e her şekile uygun nesneyi onun içine bırakmasını söyledik..Şaşırdığı yerde ''Bu üçgen,burada olmalı ''diye abimiz uyardı :)




Geçen seferden evde bekleyen küçük bir kutumuz da vardı kenarda,boynu bükük :) Gel dedik gel...(Daha önce internette bu tarz bir kutu oyunu görmüştüm belirteyim.)Onun üst tarafını da, bu dört ana şeklimizi maket bıçağı yardımıyla oydum..Kenarlarını belirginleştirmek için bantladım..Daha önce aldığım kutu oyunumuzun şekillerini oradan içeriye atıp oynadık..Hatta aynı şekle sahip diğer nesneleri de..Birazcık kavrayınca abisinle yarış bile yaptılar..''Önce kim şekillerini atıp oyunu bitirecek ''diye..



Son olarak da hazır kutu oyunumuzla bir tekrar yaptı..Bizim bantlar bir süre daha yerde durur.Tekrar tekrar oynarız..Görüşmek üzere..Denemek isteyenlere kolay gelsin..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder