14 Aralık 2016 Çarşamba

İkinci Çocuğu Yapmaya Korkanlara..



Valla ne yalan söyleyeyim..Benim hiç ikinci çocuğa niyetim falan yoktu..Eymen Ege o kadar zor bir çocuktu ki(halen mızmız) gaz mı istersin,uykusuzluk mu istersin hepsi var..Bu ikisi varsa zaten eşittir annede uyku yok,huzur yok,zombilik var..Saat 6 dan sonra bir başlardı aralıksız 8'e 9'a kadar ağlardı kolikten..Uyku desen  kuş uykusu..Saat başı..Üstüne ayakta sallamalar..Ek besine geçişte reflü oldu,sıkıntılı..Ah ahh bir ben bilirim,bir annem,bir de Hülya ablam :)İnsan ilk çocuğu zor büyütünce düşünmüyor tabi..Ben de Eymen Ege'nin beşiğini,eşyalarını,bir çok kıyafetini dağıttım..EEE büyük konuşmayacaksın,hiç bir zaman,hiç bir konuda..Her anlamda bunu yaşadım hayatımda..Sonra ilk çocuğu emzirmeden kestiğim gibi şoke oldum hamileyim..Kendime gelemedim.İnanın üzüntüden reflü oldum.Mide ilaçları kullanmaya başladım..Ahhlar,vahlarrr,eyvahlar,ikilemler,panik ataklar..El ayak dolanmaları,ağlama krizleri..Hepsinin nedeni?Ne yapacağım ben..Zaten halen uyuyamıyorum,halen düzenim olmadı nasıl olur?Korku...Çalışıyorsun üstüne üstelik..Çalışırken aynı zamanda uykusuz işe gitmek çok zor..Sonra...Yeniden bebek alışverişi :) Derkennnnn 9 ay biter...
İkinci çocuğu kucağına aldığın an,gözlerine baktığın zaman,buruşuk ellerini tuttuğun zaman,göğsüne bastığın zaman ve nice nice başka ölümsüz anlarla beraber hiçbir korkuya yer yoktur hayatında.Yazarken kolay değil mi?Şimdi eğri oturalım doğru konuşalım,her açıdan objektif bakmaya çalışıyorum..Yazarken kolay evet..Ama çocuklar arasında benimkiler gibi 30 ay olunca durum biraz farklı galiba..Yaş farkının az olmasının avantajları da var,dezavantajları da..Yaş farkı olursa da aynı durum söz konusu ama..O zamanda insanlar tam rahata erdik yeniden başa döndük diyorlar..O zaman en iyisi çok beklemeden,rahata kavuşmadan,ikinci çocuğa ''merhaba annecim,hoşgeldin'' diyebilmek:)
İkinci çocukla beraber,ilk çocuğa göre hayatınızda bazı değişiklikler olacak tabi..
Şimdi ben bunları size maddeler halinde açıklayacağım..Duruma uyar uymaz bilemeyeceğim canım bizde böyle oldu..Tecrübe konuşuyor bak..Ama bu tecrübe biraz pipirikli anne tecrübesidir..relax annelere uymaz :))

1-Birinci çocuktaki gibi aç kalmayacaksın merak etme..Gaz yapan yiyecekleri birinci çocukta yemedin.İkinci çocukta yeeeee gitsin..Nasıl olsa bir şey değişmedi..Ben ikincide dikkat etmedim..Rahat ol,tüm baklagilleri yiyeceksin.

2-İlk çocukta yaşadığın temizlik takıntısı biraz azalacak..Aman kimse dokunmasın,aman kimse öpmesin,aman çamaşırlar hava kirliyken asılmasın,aman herkes elini 1500 defa yıkasın, :)Emzikler,biberonlar dakikalarca cezvede haşlanmayacak :) Çaydanlıktan sıcak suyu dök gitsin canım :)

3-İlk çocukta her şey marka takıntısına göre alınır..Şu marka emzik,şu marka bez,şu marka ıslak mendil,şu marka deterjan(hatta granül olanından) diye uzar gider liste..Garibim ikinci çocuğa abiden,abladan ne kaldıysa sağlam onunla idare eder..Aynı mama sandalyesi pembe ya da mavi olsa da olsun canım kim görecek evin içinde :)

4-Çılgınca bebek eşyası almaktan vazgeçersin.İlkinde yeterince abarttın olayı zaten..Seçerek,tane tane...Abiden,abladan bolca kaldı zaten.

5-Çocuğun üstünün başının kirlenmesini artık pek takmazsın..Olsun canım kirlensin,çamura bulansın ne olacak.Kirlenmek güzeldir :)

6-Kendine biraz ayırmak istersin..İlk çocukta pala remzi gibi kaşlarını,bıyıklarını aldırmadan uzun süre dolaştın kızım:)Anneme bırakayım da bir saçımı kestireyim,eşime bırakayım da bir mağaza mağaza dolaşayım diye az rahatlarsın..Alternatifler üretmeye başlarsın..

7-İlk çocukta tuvalete ve banyoya rahat girme lüksün yoktu.Şimdi onu mama sandalyesine koyup duş kabinin oraya kadar getirip,şarkı da söyleyebilirsin :) Tuvaletini tutmana da gerek yokmuş yani :)

8-İlk çocukta hayat durur,sosyalleşme durur.İkinci çocukla diğeri biraz büyüdüğü için el alem içine katılmaya başlarsın ilki kadar korumazsın..

9-İlk çocukta sucuya,tüpçüye,konu komşuya kızarsın zile nedennnn bastınnn,çocuk uyuyorrr diye..İçten kızma daha yoğun yaşanır..İkinci de kimseye bağırmazsın..Olsun canım,bir şey olmaz diye geçiştirirsin..

10-Hastalıklara karşı çok bilinçlendin.Evin ecza dolabı gibi maşallah..Ateşte,gripte hemen doktora koşmazsın..Ne kullanacağını bilir,panik yaşamazsın..

11-Tek çocuklulara aaaa  ne zaman yapıyorsunuz iki çocuğu diye bol bol hava atarsın..Cümle şöyle devam eder..Tek çocuk hiç çocuk canım yaaa :)

12-İki elinde dolmuştur artık..İki minicik el ile dolaşırsın parklarda,Avm'lerde..



Tabi çokta toz pembe değil hayat..Bunun kardeş kıskançlığı,ağlama nöbetleri,mızmızlamalar çarpı iki yap canım..Ona da belli bir süre sonra alışıyorsun..Duyarsızlaşma değil ama bu..Tecrübe etme,alışma diyelim..Belli bir süre sonra kötü tarafları da beyin kabul ediyor galiba.Ne olursa olsun büyüyecekler sonuçta..Küçük kalan olmuş mu değil mi? :=) İki bakış,bir sarılma,iki öpücük tamam oldu bitti.Şarj olduk işte..Biraz da kesintisiz uyuduk mu yeniden güne enerji ile başlamaya hazırız.Annelik kolay mı?Biri de ikisi de aynı mı?Değil canım..Hiçbirisi aynı değil..Ama korkmayın..İkinci çocuk eve daha çok neşe daha çok meşguliyet ve bereket :) getiriyor..Öyle derler ya...

Negatif tarafından pek bakmadan anlatmaya çalıştım.3.mü:? Yok canım o kadar uzun boylu değil..Olsun o da arada büyür diyemiyorum ben..Ütüsüz gezsin,eline bir paket cips,bir tane süt veririm,orada burada uyur da büyür diyemediğim için 3. gibi bir niyetim yok..Ama köyde ya da büyük aileler de olsa,evet arada büyür.Ben halen haftada üç gün sadece çocuk ütüsü yapan bir anneyim.Bak en çok bu durumdan şikayetçiyim ben..İki de olsa üçte olsa bu ütü işine baştan hiç girmemek gerekiyor..Ütü yapan sağlıklı büyüttü de yapmayan büyütmedi mi :=) Düşününce, insanı yoran daha çok ev işleri..Çocuk büyütmek de değil aslında.

Çekinecek bir durum yok..Allah güç kuvvet verdiği sürece sen zaten onları büyüteceksin..Ama çok ara vermemek lazım..Tecrübe diyelim..Benim işim bu yaz bitiyor..Da bundan sonra başlarının çaresine baksınlar:)

Korkmuyoruz,tek çocukla kalmıyoruz,onlara da ileride kendilerine arkadaş olacak,sahip çıkacak başka kardeşler bırakıyoruz geriye..Bu arada emeklilikten de düşseler 3.yok :)

Sağlıklı,mutlu,kalplerimizi kinden ve nefretten uzak tuttuğumuz günler dilerim..Ki çok can yakıcı günler yaşıyoruz ülkede..Daha önemli şeyler var yani hayatta..Çocuk büyütmekten mi korkacağız?Hadi canım şimdi evin işlerine geri dönebilirsin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder