6 Aralık 2016 Salı

Ahududulu Etimek Tatlısı (Etimek Tatlısı Tarifi)



Güneşli bir Aralık gününden daha tünaydınnnn..Benim yazmam öğleni buluyor malum..Çocuk uyuyunca vakitler bloğun..Bugün bir dostumla konuştuk telefonda,dostum diyorum 2001'den beri..Seneler geçse de ayrı yerlerde olsak da halen devam ediyor arkadaşlığımız..İki çocuklular kervanına katılınca evde ne kadar çok iş oluyormuş,hiç oturamıyor insan muhabbetine dahil oldu o da..Bebeğini büyütmek için izne ayrılanlardan..İnsan kıyamıyor tabi bırakıp işe gitmeye..Bak benimkiler dana kadar oldu :)) halen evdeyim..Kaderrrr :)) Az kaldı az,biri beni işe başlatsın yoksa internetin piri olacağım bak,blogcular tehlike de:) MEB sana sesleniyorum :)
Yarım saatlik bir vaktim var inşallah bu tarifi bugün yazarım..Geçen karamelli etimek tatlısı yaparken gözüm doymamış iki paket almıştım.Bir paketi duruyordu halen.Bu sefer başka bir tarifle onu da mideye indirmek ve kaloriye dönüşmek üzere buzdolabına koydum..Dinleniyor..Geçen sefer üzerinde krem şanti vardı..Bu sefer evdeki reçelden :)Bu herhangi bir reçel ya da satın alacağınız bir jöle de olabilir.Benim ahududu reçelim vardı evde,onunla yaptım..Hangisi olursa olsun içine nişasta ve vanilya koyunca oluyor zaten..Benim tarifler dikkat ederseniz hep vakit almayan,pratik ve lezzetli tarifler..Hem zamandan hem malzemeden :)) Geçelim bakalım nasıl yaptık..

Malzemeler
Bir paket tuzsuz etimek

Şerbeti için
2 su bardağı su
1 su bardağı şeker

Muhallebisi için
4 su bardağı süt
4 kaşık un
2 kaşık nişasta(yemek kaşığı canım bunlar :)tepeleme olmasın ama
Bir kaşık tereyağ
1 su bardağı şeker

Üzeri için
Şimdi bu noktada olay biraz karışık :) evde hangi reçelimiz varsa ben bir su bardağından çok az koydum reçelimi.Ahudu reçelini..
Bir buçuk su bardağı su(çok koyulaşırsa yarım bardak daha gidebiliyor)
1 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya (vanilyayı muhallebi yerine buraya koydum)

Şimdi önce etimekleri borcama dizelim.Ben 9 etimek kullanıyorum tarifimde..Şerbeti hazırladıktan sonra,biraz ılınmasını bekleyip,üzerlerinde gezdiriyoruz.Daha sonra muhallebiyi hazırlayalım..Topaklanma olmasın diye un ve nişastayı ayrı bir yerde ezip sütün içerisine koyuyorum..Kapatmaya yakın tereyağını da koyuyoruz.Eğer siz etimekleri 9'dan fazla kullanacaksanız muhallebiyi 5 bardak süt ile hazırlayınız..
Muhallebimizi de etimeklerin üzerine dökelim..



Üzeri için reçelinizi,suyunuzu,bir kaşık şeker ve  2 kaşık nişastayı hızlı bir şekilde çırparak pişirin.Koyulaşmaya başlayınca bir paket vanilyayı da atın.Koyu bir kıvam alınca soğumaya bırakın..


 Muhallebinin üzerine bir kat da onu döküyoruz ve buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz..
Üzerini artık ne isterseniz onunla süsleyin..Ben oyun oynadım :) Dekor süsleriyle :)
Afiyet olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder