21 Kasım 2016 Pazartesi

Karamelli Etimek Tatlısı


Geldik yine bir tatlı tarifine..Yazacağım çok şey birikti ama zaman bulamıyorum..Eşimin de izninin son 2 günü..Yazdım yazdım :) 
Bugün annemden kalma,herkesin bayılarak yediği bir tatlı tarifimiz var..Bunu karamelli değil de normal şekeri kavurmadan da yapanlar da var.Ekmek kadayıfına daha çok benzesin diye ben kavurmayı tercih ediyorum..Hemen tarife geçelim de benim küçük kuzu uyuyorken ne yazabilirsem yazdım..

Malzemeler

1 paket tuzsuz etimek

Şerbeti için

1 su bardağı şeker
2 su bardağı su

Üzeri için

5 su bardağı süt 
1 su bardağı şeker
5 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 tane vanilya
1 paket krem şanti

Önce etimeklerimizi uygun bir kaba dizelim.Ben kare bir borcam tercih ettim.Sığmayanı etimekleri kırarak boşluklara dizebilirsiniz.
Daha sonra şerbetini hazırlamaya geçelim.Bir tencereye 1 bardak şekeri koyup kavurmaya başlayalım.Hafif kahverengi bir renk alınca 2 bardak suyu dökelim.Önce birden toplanıyor.Korkmayın.Karıştırmaya devam edelim.O açılacak.Bir taşım kaynatalım ki şeker iyice erisin..5 dakika kadar soğuduktan sonra etimeklerin üzerine dökelim..





Daha sonra muhallebisini hazırlıyoruz.Sütü tenceremize koyalım.Ardından bir bardak şekerimizi.Un ve nişastayı ayrı bir kapta sütle beraber ezip toplanmayacak şekilde sütün içine ilave edelim.Koyu bir kıvam alana kadar pişirelim.En son vanilyayı da ekleyerek ocaktan alalım.Etimeklerin üzerine muhallebimizi de dökelim..Tatlımız iyice soğuduktan sonra bir bardak sütle hazırladığımız kremşantiyi de üzerine dökelim..Buzdolabında bir gece dinlensin tatlımız.İster antep fıstığı ister üzerine hindistan cevizi ile ikram edebilirsiniz.Ya da benim gibi ikram etme,hepsin kendin ye :)))



Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder