4 Kasım 2016 Cuma

Fırında Karnabahar...

Bizim evde eşim hariç pek seveni yok karnabaharın :( Kızartmasını da sevmiyor çocuklar..Çoğu zaman kıymalı,havuçlu ve patatesli olmak üzere tencerede pişer bizde..Hazır mevsimi de gelmişken bu hafta evimize girdi karnabahar.Bu kez yerler mi acaba kaygısıyla fırında yapmaya karar verdim.Biz her şeyi yiyoruz da çocuklar da yesin diye bin bir kılıfa sokuyoruz yiyecekleri.Hem üzerindeki yumurta kokmasın hem de şöyleeee kaşar güzel bir tat versin diye bu kez fırında yapmaya karar verdim.Bilmeyenler için işte tarifimiz..

Malzemeler

Bir adet orta boy karnabahar
Bir bardak yoğurt
2 adet yumurta (ben tek yumurta ile yaptım,kokunca kendim yiyemiyorum da )
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Tuz
Az karabiber
Üzeri için iki su bardağına yakın rendelenmiş kaşar peyniri
Bir-iki parça tereyağı

Yapılışı

Karnabaharlarımızı  çok az yumuşayacak şekilde haşlıyoruz.
Bir kapta yumurta,yoğurt ve sıvı yağımızı iyice karıştırıyoruz.Haşlayıp suyunu süzdüğümüz karnabaharları sosumuza batırıp borcama diziyoruz.Tuz ve karabiberimizi de ekleyelim.180 derecede ısınan fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.Kaşar peynirimizi ekleyip tekrar fırına veriyoruz.Peyniri kızarıncaya kadar bir kez daha fırında tutuyoruz.Bu kadar...Afiyet olsun..(Bugünkü karnabahar kokusu için apartmanımdan özür diliyorum :)))

İşte resimlerle yapılışı

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder