22 Kasım 2016 Salı

Çöp Şişte Sosisli Milföy Tarifi (Çocuklar için Atıştırmalık)



Selammmmm...Herkes iyi umarım..Keyifler yerinde..Havalar soğuyor...Benim bu sefer arka fonda Müslüm Gürses açık :) İncir Reçeli filminden :)  Hem yazıyor hem demleniyorum diyelim :) Şaka Şaka :) Çocuklardan zaten kafa allak bullak,içmeden sarhoşum :)
En son resimlerden çiçek albümü yapmıştım.Oradan arta kalan çöp şişlerim vardı elimde.Hemen kullanayım dedim yoksa Evren onlarla oynarken bir zarar verecekti kendine ya da bize..Dolapta bekleyen milföyler de bizi ne zaman yiyeceksin diye seslenmeye başlamıştı.İyi oldu :) Benim oğlanlar buranın lorunu  pek sevmiyorlar.Türkiye'deki gibi taze lor tarzında değil satılanlar..Değişik olması açısından ben sosisli yaptım.İyi bir marka ve dana sosis olanından tercih ettim.Bu tarz ürünlerde güvenilirlik önemli tabi..Onlar için sosislileri çöp şişe dizerken bize de hellimli(buraya özel peynir) değişik şekillerde denemelerle milföy yaptım..Şu an da hepsi pişiyor.Ben erken yazmaya başladım..Fiyonk milföy denedim.Bakalım  nasıl oldu?
Yazı yarım kalmıştı.Bizimkiler pişti,maşallah çekirdek aile bir tepsi böreği bitirdik:(Komşularım özürrr..Bu sefer ikram edemedik kimseye :(

Malzemeler

Bir paket milföy (Ne kadar yapacağınızla doğru orantılı,10'lu az olur bence)
İçi için sosis,ya da peynir
Üzeri için  1 yumurtanın sarısı

Yapılışı..
Aşama aşama resimlerle anlatırsam daha doğru olur.
Milföyleri eğer uzun sosis kullanacaksanız ikisini merdaneyle birleştirin.Sosisler küçük ise tek milföyü üzerine katlayıp,rulo gibi sarınız.Birer parmak arayla kesiniz.Daha sonra bunları çöp şişlere diziniz.Resimlerden..






Bunlarda peynirli fiyonk milföy denemelerim.Tekini azıcık merdaneyle açıp ucundan bir şerit kesiyoruz.Ortaya saracağız bunu..İki parçaya ayırınca iki tarafa biraz peynir koyup,diğerini üzerine kapatıyoruz.Ortadan biraz sıkıp,birleştiriyoruz.o kestiğimiz şeriti de üzerine koyalım.Yanlarını da açılmasın diye çatal ile bastırıyoruz..En son diğerleri gibi üzerine yumurtanın sürüyoruz.










Pişmiş hallerine bakalım...180 derecede 20-25 dakikada pişiyor.Ben altlarına yağlı kağıt da koydum.Üzerlerinde sadece yumurta sarısı var..Ana sınıflarının atıştırma günleri için güzel bir alternatif..


 Şimdilik bu kadar.Afiyet olsun..Bu arada o turşular var yaaaa ev yapımı :)

Not :Reklamların ana sayfada 3 gün kalma  şartı var.O bakımdan başka bir şey paylaşamayacağım.Yoksa konu aşağıya taşınıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder