16 Kasım 2016 Çarşamba

Ayva Tatlısı...

Bu mevsimde artık ayvayı yemek gerek :) değil mi?Şuan da evimin içerisi mis gibi karanfil,tarçın ve ayva kokuyor..Ne olacak onların kalorisinden,enerjisinden canım.Kış geldikçe havalar soğudukça insanın canı tatlı istiyor.Ben bu hafta tatlılarla doyuracağım sizi..Hasta ziyaretimiz için gelen giden de olunca ben de mini ikramlıklar hazırlıyorum tabi ki..Hepsini yazamasam da ayva tatlısı gerçekten henüz yapmayanlar için nefis bir tat.Annem bize çok yapardı.Birazcık gıda boyası da koyardı,daha kırmızı olurdu.Şimdiler de yapmıyor,kadın kendini aştı:)Daha zor tarifler yapıyor.Bana göre değil yani :) Bu tatlı hem zamanınızdan çok çalmıyor,hem de öyle tek başına takılıyor ocakta,yavaş yavaş pişiyor..Her defasında tarife geçene kadar uzatıyor muyum? Yok canım 😊😀😁 Hadi anlatayım...Arkada Gülşen çalmaya devam etsin...😊✋💋Müziksiz ruhum doymuyor benim...

Malzemelerimizde neler var..

3 adet orta boy ayva
Her ayva üzeri için bir fincan toz şeker(toplam 6 fincan)
5-6 tane karanfil
1 çubuk tarçın
1 su bardağı su
Yarım limon
Kaymak
Ceviz

Nasıl yaptım...

Öncelikle ayvayı pazardan alırken dikkat edin..Çok sert ayvalar kolay pişmiyor..Ben burada ne bulduysam aldım artık :)Allah ne verdiyse :)
Bir kaba su dolduralım ve içine yarım limon sıkalım..Ayvalarımızın kabuklarını soyalım,ortadan ikiye bölelim.Ortalarını oyarak,çekirdeklerini çıkaralım.Limonlu suyumuzun içine koyalim ki kararmasinlar.Çekirdekleri atmayın,Kullanacağız..Bütün ayvalarımızı soyma işini bitirince,derince bir tencerenin dibine yerleştirelim..Üzerlerine her ayva için bir fincan şeker koyalım..Yanlarına da karanfillerimizi,tarçınımızı,ayvaların çekirdeklerini ve biraz da soyduğumuz ayva kabuklarından koyarak suyunu ekleyelim.Kısık ateşte 1-1,5 saat pişsinler..İyice yumuşasınlar..





Piştikten sonra soğumaya alalım,,Bundan sonra üzerlerine ceviz ve kaymakla(tercihe kalmış) servis yapalım.....Eritmek için çaba sarf etmeyin..Ohhh mis gibi tat afiyet olsun,yarasın :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder