18 Kasım 2016 Cuma

80'lerin Sonu 90'ların Başında Çocuk Olmak👬



ÇOCUKLUK
Affan Dede'ye para saydım,
Sattı bana çocukluğumu.
Artık ne yaşım var, ne adım;
Bilmiyorum kim olduğumu.
Haberim yok olan bitenden.
Hiçbir şey sorulmasın benden;
Uçurtmam bulutlardan yüce,
Bu bahar havası, bu bahçe; Havuzda su şırıl şırıldır.
Hiç bitmese horoz şekerim!
Zıpzıplarım pırıl pırıldır.
Ne güzel dönüyor çemberim;

Bu şiirle çocuklara sınav sorusu hazırladığım zamanlarda tanışmıştım..
Çok hoşuma gitmişti..
Acaba Affan Dede yaşıyor olsaydı,biz de avucuna para saysa idik bize de
satar mıydı çocukluğumuzu?👭👬..Bu şiirle birlikte çocukluğa dair
yaşadıklarımızı ve belki de unutmaya yüz tutan bazı şeyleri hatırlatmak
istedim size..Ben bulduğum resimlerdekileri gerçekten dün gibi hatırlıyorum..
Haydi gelin hep beraber cocukluğumuzu,ergenliğimizi :)gençliğimizi
hatırlayalım..Eminim ki sizin de yüzünüzde,benim gibi ilk gördüğünüzde
bir gülümseme olacak..Liste baya uzun  ben sadece kendim için de çok net
hatırladıklarımı aldım.
Kısa kısa notlarla geçmek istiyorum.Başlayalım..
1- Bakkaldan Hatırda kalanlar..

                      

Ben şimdi bunlardan en çok Yumiyum ve Cinoyu severdim.Yumiyum hani şu uzun incecik 
sarılmış olan.Meyveli tatları vardı.Cino da içi turuncu çıkardı.Ve yine favorim leblebi tozuydu..
öh öhh diye kaç kere öksürüklere boğulduk bilinmez.Taç kraker,halleyler...
Şu yukardaki vampir dişini görünce de çok güldüm.Ne takardık :))) Çatapatlar.Dumana 
boğulurduk,ama bir değişik kokardı.Biz de kız çocuk olmamız arağmen ezerdik taşla.
Ama taşı karşıdan fırlatırtık..Cipslerden çıkan tasolar..Hatırlayan,oynayan mutlaka 
vardır..Bir de çekiliş vardı.Kart biriktirirdik bir sürü.İçinden para,sporcu resmi falan çıkardı.
.Sulugözzzz.Yazarken bile ağzım kamaştı :)Simdi öyle minicik bakkallar pek kalmadı.Köyler 
 de halen var tabi.O bakkallarin kokusu bile ayrıdır.Her şey üst üste yığılıdır..
Nereye bakacağınızı şaşırırsınız..
2-Oyunlara Dair...

 Hahaha yazarken bile çok eğleniyorum.Yalnız bu kadar bilgiyi toplamak hiç kolay olmadı..
Boynum ağrıdı.Oyun oynarken de çok ağrırdı.Atariler,oyunlar benim dünyamdı yahu..
Erkek çocuk olsam bu kadar sevmezdim.Çocuklara bağımlılık yapmayacağını bilsem yüz 
kere alırdım eve.Kasetli oyun makinaları vardı önceden.Dişli kasetler.Ne bağımlılık
yapardı.Ben oyunun o bölümünü geçemedim mi o gece rüyamda bile oynardım.Habire 
hoplayıp,zıplardım o bölümü..Aklımda kalan hugo,pacman(hani küçük bir ağız vardı,
önüne geleni yerdi)tarzan gibi bir şey vardı iple karşıya geçmeye çalışırdı çamurdan :)
Araba yarışları,street fighter vs..
Şimdiler de de iki kahramanım var..Biri vazgeçilmezim İron Man,diğeri Kratos (God of War)  :)
Tetris de o zamanlar hemen herkesin elinden geçmiştir.AA unutmadan sanal bebek 
büyütmeyen var mıydı? Yok tuvaleti geldi,yok acıktı derken minicik bir makinada büyürrr 
giderdi..
Bebeklerle de oynadık tabi ki..Az mı elbise diktik onlara.Saçlarını kestik,yüzlerine makyaj 
yaptık(tükenmez kalemle çizdik yani)..Sokak aralarında oynanan seksekler,yakar toplar...
Neler neler...Şimdi mahalle arası diye pek bir şey kalmadı.Yoksa unutulmuş değil ki 
bu oyunlar .

3-Evlerimizden ve yakın çevreden manzaralar



Yukarıdakileri hattırlamayan yoktur sanırım.Çıtır çıtır yanan bir soba üzerinde kızarmış 
ekmeklerimiz,ardından kestaneler,en son da odamız güzel koksun diye bir mandalina kabuğu..
Çamaşırlar ne de çabuk kururdu o telin üzerinde..Çamaşırların az da orası burası yanmazdı :)

İçerideki televizyonun,buzdolabının vs gibi şeylerin üzerine o dantel oturmasa olmazdı sanki:)
Bir de artık geç saat olmussa TRT'nin kapandı çizgisini görürdük hemen...
Parliment pazar sinemasını unutmayalım.Mavi ışıklarla iple çekerdik acaba bu hafta ne var
 diye?Tabi bunları o değişik çekyatlarımzdan izliyoruz.Biraz daha öne çekince yatak oluyor.
Çok işlevsel dolap aynı zamanda :)
Walkman gençliğimin en havalı müzik aleti :) Kemerimize takardık ohhh cistak cistak :)
Artık Hakan Peker mi çalar,Serdar Ortaç'tan Karabiberim mi bilinmez:)
O kasetler neydi..Zamanı geçtikten sonra az açmadık,kırmadık içlerini.Uzat da uzat..Solucan
gibi :)Mahallelerimiz de dolaşan satıcılar..Eskiciler,bozacılar,dondurmacılar,simitçiler,sütçüler...
Bizim bir bozacı amca vardı.Annem hiç aldırmazdı ondan.Güğüm taşırdı sırtında..
Annem derdi ''Ben onu hep burnunu karıştırırken görürdüm,almayın ondan sümüklü o diye ''
:)))Yazık adamcağıza,bu annemin titizliğinden.Yoksa mis gibiydi o boza..

Ana Biritanikaca denen ansiklopediler:) Kaldırıp koliye koyalım deseniz o koli yerinden 
kalkmazdı.Bir yere bağışlayayım deseniz,ondan çok var deyip almazlardı..

Perdeler..Annemin çeyizinden kalan bizim pembe perdeler taaa benim ilk görev yerim 
Erzurum'a kadar gitmiştir.Zor zamanların kurtarıcısı,bekar evlerinin,öğrencilerin simgesi :)

Çok şey var daha...Gerisi sizin de hafızalarınıza kalmışş..

4-Giyim,kıyafet,saçlar...








Bak şimdi lastik ayakkabılar ayrı..İlla siyahı olacak diye bir durum yoktu..Ama takunyalar
var ya..Benim de vardı..Üzeri kırmızı parlak,alt tarafı beyaz,incecik topuklu..Çocukken tabi..
Az ayağımız burkulmazdı..Oduncu gömleği ve geniş paçalı ispanyol paçalı pantalon 
giymeyeni zaten dövüyorlardı :)Saçlara hiç girmeyelim,yukarıdaki kız da zaten kopmuşum :)..
Kuaföre gidince saça tam şekil vermeden önce bir kabartırlar ya sanki kedi girmiş de
dağıtmış gibi :) Kabarık saç,çok komik görünüyor ama..Bülbül yuvası :)
Eskiler işte..Kafa nereye ben oraya
der gibi :)

5-Dİziler








Ve diziler..O zamanlar biz okuldan gelince Thalia'nın dizileri meşhurdu.Marimar,Rosalinda
bunlardanhatırladıklarım.Akşamları şahane pazarı çok seyrederdik.Üst üste dizilmiş 
bardaklar acaba ne zaman düşecek diye soluksuz kalırdık :)
A Takımının zincirli zencisi,Dallas'ın Ceyarı,Ferhunde Hanımlar,Hayat Ağacı ,Altın Kızlar ve 
nicesi...


Canlar bunların dışında  daha çok şey vardır tabi..Benim gücüm kuvvetim,araştırmam bu 
kadarına yetti.İki çocuk,bir hasta ve yaşlı eş :))) ben de insanım canım..Hatıralarınız 
canlandıysane mutlu bana..Eklemek istediklerinizi altına yorum yaparak ekleyebilirsiniz..


Yaşasın bizim nesil...Ne güzel günler geçirmişiz.Bizimkiler ne anlatacak acaba..X box,
playstation4 ,İphone,lazer,notebook,facebook,instagram,snapchat ayy hepsinin ismi bile
yabancı..Bak mektup :) Nasıl güzel,anlamı nasıl derin..Nasıl uzun süre saklanır,mis gibi kokar..
Döner döner tekrar okursun..Güller kurutur,peçete kolleksiyonu yaparsın..Hatıra defteri
tutarsın ve halen saklarsın..

Maili sakla,kokla bakalım,göz yaşını akıt,rujla öpücük çıkart..Yok canım bizim nesil ve 
yaşananlar güzeldi..Halen çok güzeliz..Güzel yaşıyoruz..Ama doyumsuz....

Hepimiz için güzel ve mutlu yarınlar olsun..Çocuklarımıza da bizim gibi tebessümle 
hatırlayacağımız bir dünya kalsın inşallah...

Resimlerin çokluğundan dolayı yazı da paragraflama da düzensizlikler oluyor.
Kusura bakmayın artık..


Not: Bu arada reklam aldık,büyüyorum canım..Beni de hafife alma,birazcık reklamlara
tıkla :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder