19 Ekim 2016 Çarşamba

Şehriye Salatasi

Benim de bir iki kez denemiş olduğum şehriye salatası tarifi var bugün.Aynı tarzı daha önce börülce ile yapmıştım o da çok sevilmişti.Çoğumuzun bildiği ama çoğu zaman misafirlerimiz gelince sofralarimizi süsleyen salatalar bunlar.Yenince de bir,iki kase yeniyor valla.Bol zeytinyağlı ve limonlu 😊 Im mis mis 😀

Malzemelerimiz

2 su bardağı arpa şehriye
Kırmızı Biber (ben konserve olanlardan kullandim)
Bir küçük kutu mısır
Kornişon salatalık turşusu
Taze soğan
Maydanoz
Dere otu
Bolca zeytinyağ
Limon
Tuz

Nasıl yaptım?
 Çok basit valla anlatmaya değmez dermisim 😀😀😀
Aslında bu tarz salatalar gerçekten zahmetsiz.Hepsini küçük küçük doğruyoruz kariştiriyoruz,limonunu koy,zeytin yağını koy tamamdir aslında 😊Ben siz uzun zamandır sofraniza değişik salata yapmamissinizdir diye hatırlatayım dedim 😊
 Yine de bilmeyenler için söyleyelim tencerimizin dibine çok az sıvı yağ koyup arpa şehriyemizi azicik kavuralim.Üzerine yaklaşık iki su bardağı su dökelim ve iyice pişşin.Süzerken üzerinde soğuk suyumuzu da gezdirelim.O köşede süslenmeyi beklerken malzemelerimizi küçük küçük doğrayalim.Taze soğanin yeşil kısımlarını koymaya özen gösterdim ben.Içine ne kadar eklemek isterseniz ekleyin.Zeytin falan da konabilir aslında.Hepsini geniş bir kaba alarak tuz,limon ve zeytinyağı da ekleyin tamamdir.Bir ara bunu haşlanmış kuru börülce ile de deneyin...Afiyet olsun...😊




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder