18 Ekim 2016 Salı

Kırk Uçtu Sepeti Hazırlama..🍼🐣👶

Blog sayfamız yenilenirken siz beni boş mu durdum sandınız.Tabi ki HAYIRRRR :) Biz Türkiye'de izindeyken yeni bir bebiş katıldı aramıza.Mete Han..👶Ne heybetli isim değil mi ?Bize geldiği ilk ziyaretinde ona vermek üzere bir kırk sepeti hazırladım.Adetlerimiz yaşamaya devam ediyor.Yarı kırk,kırkı çıktı gibi.Sadece günümüzde biraz süslüyoruz,püslüyoruz daha şık bir görünüm veriyoruz.Yumurta vermek adettendir bilirsiniz.🐣Şimdilerde işi biraz daha güzelleştirmişler ve sepetin içine pirinç,ekmek,madeni para,un vs koymuşlar.Hepsinin bir anlamı var.Ben de bunları önce minik poşetlere koydum,sonrasında tül ile sarıp,kurdale ile bağladım.Çok şeker oldular.Küçük kağıtlara da manalarını yazıp yanlarına ekledim.Yumurtayı da kalemle boyayıp,birkaç küçük sevimli ayrıntı ekledim🐣.Bunları bulabildiğiniz güzel bir sepete koyuyorsunuz ve oluyor size kırk sepeti :) İsterseniz bebiş için birkaç küçük hediye de koyabilirsiniz sepete..Bakın ben neler yapmışım..









Anlamları

Ekmek: Annen baban elinin ekmek tuttuğu günleri görsün,seninle gurur duysun. Elin hep bereketli olsun.

Un: Uzun, sağlıklı, un gibi tertemiz bir ömrün olsun.

Toz Şeker: Ağzın hep tatlı olsun.Tatlı dilli güler yüzlü bir insan ol ve kimsenin gönlünü kırma.

Demir Para: Ömrün boyunca hep helal bol kazançların olsun. Sen de tüm ihtiyaçlılara yardım et.

Pamuk: Ak saçlı dede olana dek uzun ömürlü ol. Pamuk gibi yumuşacık bir kalbin olsun.

Çörek Otu: Hayatın boyunca hep yüzünü güldürecek şeyler yaşa. Aşk, iş, evlilik, aile.... Hep şans senden yana olsun.

Pirinç: Sana,evine,evimize ve gittiğin her yere bereket gelsin.

Tuz: Hayatın boyunca ağzının evinin tadı tuzu hiç kaçmasın



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder