20 Ekim 2016 Perşembe

Havuçlu Tarçınlı Kek Tarifi

Evren Erk abisi gibi değil bazı şeyleri yememekte direniyor.Örneğin eline bir havuç alsın kemire kemire yesin istiyorum ama olmuyor.Aksine abisinin yemediği kadar badem,fındık,ceviz yiyebiliyor.Geçen ıspanağı kek içinde bir güzel yedi.Bu sefer havucu neden yemesin?İçinde findık var üstelik.Ve daha niceleri.Önceden yapmıştım ama tarifi yayınlamak bugüne kaldı.Çoğumuz denemişizdir bugüne kadar.Bir de benimkinden bir yapın deneyin isterseniz.Genelde çocuklu annelerin uğrak yeri bir blog olduğu için ben de çocuklara özel tariflere daha çok dikkat ediyorum.Evlerimiz de yaptığımız her şeyi yazıp yayınlamaya kalksak o işin içiden çıkılmaz herhalde.Benimkiler bu keki seve seve yiyorlar.Bir de siz deneyin.İşte tarifimiz.

Malzemeler
3 yumurta
1 bardak süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 bardak şeker
2 adet havuç rendesi
1 portakal rendesi
1 yemek kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2-2.5 su bardağı un
Yarım bardak iyice ezilmiş fındık


Nasıl yaptık?

Keklerin yapılışı standart sanırım.Yemeğe nasıl soğan koyup kavuruyoruz.Bizim 3 yumurta ile şeker de aynı :)Köpürene kadar iyice çırpıyoruz.Sonra sırasıyla süt ve sıvı yağ ekliyoruz.Onlarla da bir süre çırptıktan sonra unumuzu eleyerek ekliyoruz.Kabartma tozu ve vanilyamızı da eleyelim.Şimdi bir kenarda rendelediğimiz(rendenin küçük tarafı ile) havucu (1 su bardağı oluyor) ekleyelim.Ardından portakal rendemiz,tarçınımız ve fındığımız ve bittiiiii..Ne kolay kek yapmak değil mi?Bir de onu evde bir çocukla aynı anda yapan bana sor :) O mikser kaç kere duruyor çalışıyor,kap düşme tehlikesi atlatıyor :)

Kekinizi ister yağladığınız bir kek kalıbına ister borcama dökün.30-35 dk sonra hazır.Ben çıkarınca üzerine bir de pudra şekeri gezdirdim.Bakınız resimlerde yapılışı...









Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder