19 Eylül 2016 Pazartesi

Muzlu Cupcake

Bugün Eymen Ege'nin okulunun ilk günüydü. Geçen yila göre çok aksiyon dolu bir gün olmadı bizim için.Çok şükür..Ilk 4.5 yaşinda başladı kreşe.Bu yil anaokulundayiz.Daha küçük yaşta başlaması taraftari değilim ben. .Eğer bakacak bir yakınımız yoksa o ayrı tabi..Benim değil, çoğu Rehberlik Ögretmenin görüşü.İlk 3.5 yaşında kardeşimiz yeni olduğunda denemiştik.Ben okulda,o okulda ayrı ağlayınca,bir danışman demişti o zamanlar. Bikarlarmis okuldan..Ananeler, babaanneler de fedakarlik yapiversinler azicik degil mi ?Minik kuşlarımız az daha hazır olunca başlasınlar okula.Çantalar kendilerinden büyük olmasın.Yaşlı gözlerle,buruk dudaklarla bakmasınlar arkamızdan.Bugün ne minikler gördüm.Çok etkilendim galiba.Üzüldüm elbette.Ama mecburi bir durum varsa ortada söyleyecek pek de bir şey yok..
 İlk okul günümüzün hatirina abiyi beklerken biz de Evren Erk ile ona sürpriz mini kekler hazirladik.Doğaçlama bir tarif oldu, güzel oldu..Deneyin isterseniz..

Malzemelerimiz.
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1su bardagi süt
1 su bardagindan biraz az sıvıyağ
1.5 muz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 cay kasigi tarçın
2 kasik kakao(Biz eve yeni gelince kakao bulamadık,kakaolu puding koyduk,güzel oldu ama)
istege gore findik ya da ceviz

Hazırlanışı

3 yumurtamızı iyice çırpıyoruz,ardından şekerimizi de ekleyerek çırpma işlemine devam ediyoruz.
Sıvıyağ,süt ve unumuzu da koyarak çırpmaya devam.Çırp,çırp,çırp :) Muzumuzu çatal yardımıyla ezdikten sonra karışıma ekliyoruz.Son olarak vanilya,kabartma tozu,kakao ve tarçınımızı ekliyoruz.Birazda ezilmiş ceviz koyalım..Tamamdır...Haydi bakalım fırına...İlk  20 dk açmayalım da çökmesin..





Ben tek seferde hepsini pişirebilmek adına mini kek kalıplarını da kullandım.Piştiklerinde, bugüne özel üstlerini renklendiricilerle süsledim.Ay yıldız yaptım..Sıcak sıcak,bayıla bayıla yediler..Bakınız :)




Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder