30 Eylül 2016 Cuma

Evde Çocuğunuzla Oynayabileceğiniz Basit Oyunlar..

 Öncelikle sürekli oyun üretmek ya da etkinlik hazırlamak kolay olmuyor bunu baştan söyleyeyim.Bazen evde malzememiz olmuyor bazen de zamanımız.Daha önce interneti karıştırırken bulduğum basit bir kaç oyun oynadık Evren Erk ile.Hem de onun en çok sevdiği türlerden.Dağıttık ve tekrar topladık.Dağıtmak bizim işimiz zaten :)

Çorapların Eşlerini Bulmaca Oyunumuz

Önce abimizin çoraplarından ,daha çok renkli olanları, ben ayırdım ve bir sepete koydum.Sonra ona oynayacağımız oyunu anlattım.Çorapları çiftlerinden tek tek ayırdım ve karıştırdım.Elime çorabın  tekini alarak,bazen de bir kukla gibi elimde konuşturarak ona eşini bulmasını söyledim.Beyaz çoraplar da biraz zorlandı.O renklerde birbirine benzeyenler biraz fazlaydı.Hepsini bu şekilde bitirdik.Eğlenceli ve kolay bir etkinlikti.Deneyebilirsiniz.Özellikle çamaşırları topladıktan sonra :))


Çatal- Kaşık Düzenleme

İkinci olarak hemen ardından,birbirine benzer bir oyun olması açısından çatal,kaşık oyunumuzu oynadık.Onda da kaşık ve çatallarımızı topladığımız düzeneği, önüne koydum ve hepsini tekrar aynı şekilde dizmesini istedim.Daha önce de oğlum bunlarla oynardı.Fakat bu şekilde hepsini bir yere dizmez,oynadığı yerde öylece bırakırdı.Bugün hepsini ayrı ayrı kategorilere ayırıp koydu..Daha düzenliydi.2-3 yaş grubu için deneyebilirsiniz...




Ehhh bugün de evin dağınıklığını çorapları,kaşıkları oğluma toplattım. :))

Suları Doldur Boşalt Oyunumuz

Farklı bir gün de yine bu basitlikte suları doldur boşalt oyunumuzu oynadık.Bu benim mutfakta o gün biraz fazla vakit geçireceğim ana denk getirdiğim bir oyun..Çocuklar zaten suyla oynamaya bayılıyorlar.Kız olsun erkek olsun bulaşık yıkayayım,oyuncaklarımı yıkayayım derken her yerimiz ıslanıyor.Bugün de benim yanımda bolca sulu oyunlar oynadı.Yan yana dizdiğimiz pet bardaklardan birine suyla beraber kahve karıştırdım,böylece en kolay elde edebileceğim bir  renk çıktı ortaya.Bu renkli suyumuzu bardaktan bardağa boşaltmasını istedim.Kimi zaman tam denk getirdi,kimi zaman çoğu döküldü.Hoşuna gitti ve eğlendi ya bu yeterli benim için..Mutfakta vakit geçirdiğiniz zamanlar siz de deneyebilirsiniz.(Ahh ahh hep mutfaktayız desenize :))





Bilyelerle Oyunumuz

Bizim bu ara sabahları biraz boş vaktimiz olmuş.Ve bugünlük son olarak paylaşmak istediğim bilyelerle oyunumuz.Erkek çocuğu olan her evde oluyor genelde.Gerçi ben bunları kavanoz boyama için almıştım o zamandan kalma.Evren Erk bilyeleri tek tek usanmadan bir şişeye doldurdu ve boşalttı.Son olarak içine de su doldurup çalkaladı ve müzik yaptı kendince.En son olay yine su da bitti.Bilyeler kendini su da buldu.Doldur boşalt oyunlarından bir tanesi...Deneyebilirsiniz..



 Bugünlük bu kadar...Hoşçakalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder