26 Ağustos 2016 Cuma

Damla Sakızlı,irmikli sevimli toplar...

Ah ne uzak kalmışım bloğumdan.Tatil uzun sürdü bizim biraz.Bir 20 gün daha buralardayiz.Elim degmiyor ki paylaşmaya.Evren Erk için 3 yaş dogum gunu partisi yapmaya karar verdik Bursa'da alelacele.Bu süre zarfında yaptığım süslemeleri ve güzel tarifleri de paylasacagim sizlere.Uzun süredir pek bir şey paylasamasam da halen sayfamin goruntuleniyor olması hoşuma gidiyor.Ozel den atılan iyi tatiller yorumlarinizi da alıyorum bu arada.Görmezden gelmedim yani😊😊Bir kaç gün hem güzel tarifler hem de bowlingli bir dogum gunu geliyor...

Bugün,teyzemin kızında yediğim ve hafifliği kadar tadına da hayran kaldığım damla Sakızlı irmik toplarıni yaptım dogumgunu  hazırlığı olarak.Ben fazla olsun diye ölçüyü iki katı olarak kullandım.Sizler kalabalık oranına göre benim gibi çogaltabilirsiniz.Tek ölçüde yaklaşık olarak 20 adet çıkıyor.Önce tarife bakalım,sonra resimlere.Kolay gelsin..

Malzemeler.
3 bardak süt
5 kaşık toz şeker
6 kaşık irmik
1 adet damla sakızı.(Ben bildiğimiz falim damla sakızı koydum bir adet.Piserken eriyor zaten)
1 tatlı kaşığı tereyağ.
1 paket vanilya
1 paket kremsanti.
Bolca  hindistan cevizi.

Sütümüzü,şekerimizi ve irmigimizi bir tencereye alıp ayni irmik tatlısı yapar gibi pişiriyoruz.Kaynarken damla sakızını da koyuyoruz ki iyice erisin.

Kapatmaya yakin bir kaşık tereyağ ve vanilyamizi da koyup,koyulastiginda altını kapatiyoruz.On dakika kadar soğumaya bırakıyoruz.Ardından kremsantiyi toz halde karışıma ekliyoruz ve kaşık yardımıyla iyice tatlımıza yediriyoruz.

İyice soğuduktan sonra bir tabağa bolca hindistan cevizi,bir tabağa da su koyalım.Tatlı karışımından minik toplar yaparak hindistan cevizine bulayalim.Ele çok yapışıyor,o yüzden her seferinde elinizi islatmaniz gerekebilir.İsterseniz hindistan cevizi yerine,renkli şekerler ya da antep fıstığı kullanabilirsiniz.Ben yarin oğlumun bowling temalı doğum gününde kullanacagimdan,bowling topuna benzesin diye çikolatalarla süsleme yaptım.Minik kek kâğıtları kullandım.Sunum daha güzel oldu.Buzdolabında beklemeye bırakıyoruz.Ertesi gün afiyetle yiyoruz :)



Deneyin bakalım, seveceksiniz.
Bu tarifi bana kazandıran Pelin'e teşekkürler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder