22 Temmuz 2016 Cuma

Fİncan Tatlısı

Evde sürekli sıkıntıdan yeni tatlar denemeye bayılan ben,az önce bayıla bayıla bu tatlıyı yerken paylaşmak istedim.Tarifi ben biraz değistirdim ki çocuklar da yiyebilsin.Onlarınkini kaselere yaptım.Bizimkileri iste fincanlara..Çok hafif bir tatlı oldu.Bu saatte yenen bu nefis tatlıyı artık yarın kulaç atarken ancak eritirim :)
Burada tabak,çanak malzemelerim Türkiye gibi olmayınca sunumlar da pek şık olmuyor.Artık idare ediverin.Tatlar güzel ama.Şimdiden afiyet olsun...

Bakalım neler var..
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 çay bardağından çok az un
İki yemek kaşığı nişasta
Üç yemek kaşığı pirinç unu
2 tatlı kaşığı tereyağ
1 paket vanilya
Portakal ya da limon rendesi
Bolca hindistan cevizi

Hazırlanışı

Sütümüzü tenceremize alıyoruz.İçerisine şekeri de ilave edip karıştırıyoruz.Topaklanmasın diye ayrı bir kapta ben un,nişasta ve pirinç ununu süt ile biraz ezdim.Puding kıvamı elde edinceye kadar süzgeçten geçirerek yavaş yavaş ekledim.İndirmeye yakın vanilya ve tereyağı ekliyoruz.Ben biraz da portakal rendeledim tam indirirken.İsterseniz hiç koymayabilirsiniz.Bir su bardağı kadar bu karışımdan ayırıp iki kaşık kakao ekledim buna.Böylece sürpriz fincan oldu benimkiler.

Fincanlarımızı su ile çalkalıyoruz ki yapışmasınlar.Daha sonra fincanımızın büyüklüğüne göre ortaya gelince kakaolu karışımdan bir kaşık da ekleyip tekrar beyaz karışımdan koyuyoruz.Buzdolabında 4-5 saat kadar beklettikten sonra elimizle yavaşça tabağa çıkartıyoruz.Bolca hindistan cevizi ile buluyoruz.(bizim kantin kapanmıştı benim hindistan cevizi az oldu :))) Ben hindistan cevizinden başka biraz da yine portakal kabuğu rendeledim üzerine de.Çok nefis oldu...
Deneyiniz.Afiyet olsun..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder