20 Temmuz 2016 Çarşamba

12.Çocuklar için her güne bir çorba Semizotlu Sari Mercimek

Her gün her gün çorba yapmaktan sıkılmadım da çeşit bulmak zor be kardeşim.Tarhana en büyük öğlen çorbası yardımcımız olabilir ama her gün de yedirilmiyor yani.Lefkoşa'da pazar günleri sebze pazarı kuruluyor ve ben erken saatlerde hiç kaçırmadan oradayım.Taze ve seçilmeden almayı seviyorum.Yaklaşık 3 haftadır düzenli olarak semizotu alıyorum.Biz yemeğini çok seviyoruz.Hani şu soğanla kavrulup içine biraz pirinç eklediğimiz ve yoğurtsuz yiyemediğimiz muhteşem lezzet :))Otçuyuz biraz biz.Eymen Ege'de çok seviyor.Fakat Evren yemiyor.Çocuk tam bir etçil.Bu sefer ona da yedirmek adına biraz semizotu ayırmıştım.İnternetten tariflere baktım ama hep çok büyük miktarlarda semizotu kullanmışlar ve soğanla kavrulup krema eklemişler.Ben de daha önce denediğim brokolili çorbalar tarzında denemek istedim.Dün akşam yapmıştım.Bugün acaba yerler mi diye çıkardım veeeeee yedilerrrr..Hem de tadı gerçekten güzel olmuştu.Yerken üzerine bir kaşık yoğurt ekledim.Ve Evren Erk de semizotu yedi :)Dolaylı olarak tabi...
Her zamanki gibi torku sarellalı öğlen kahvemi yudumlarken  sizinle de paylaşmak istedim çorbamızın tarifini.Şekeri hayatımdan çıkarmış biri olarak şuan çikolatı kahve içtiğime benim bile gülesim geldi :)
Ülkece zor günler geçiriyor olsak da bir şeylerin düzelmeye başlaması ile hayat devam ediyor...

Bakalım çorbamızda neler var..
Bir bardak sarı mercimek (kırmızı değil bakın)Bu daha lezzetli bence
Bir küçük soğan
Bir küçük havuç
Bir kaşık pirinç
Bir avuç semizotu (bu ölçü de ilginç oldu:))
Bir tane domates
Tereyağ
Salça
Yoğurt

Aynı normal mercimek çorbası yapıyor gibi malzemelerimizi güzelce yıkıyoruz ve tencereye alıyoruz.Ben domatesi de küp küp doğrayıp içerisine koydum.Patates yok dikkat ederseniz.Semizotunu da bıçak değdirmeden elimizle kopartıp içerisine atıyoruz.Kaynayan suyumuzu yeterince ekledikden sonra pişmeye bırakıyoruz..Tuzu da ben bu arada atıyorum.



İyice piştikten sonra blendardan geçiriyoruz.Tenceremizde tereyağ ve salçamızı kavurduktan sonra koyuluğuna göre biraz daha sıcak su ekleyebilirsiniz.Tarifimiz yine çocuklar içindir.Biz de 3 kase çıktı..Üzerine bir kaşık  da yoğurt karıştırdım ben.Afiyetle ikisi de içtiler...
Denemekte fayda var...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder