29 Temmuz 2016 Cuma

1 Limon ve 1 Portakaldan Ev Yapımı Limonata Mucizesi

Bir arkadaşım denemiş anlatmıştı.Benim de ancak fırsatım oldu.Gerçekten mucize gibi bir şey.Kim bulduysa süper fikir.Ben de sizlerle paylaşmak istedim.Özellikle bu sıcak yaz günlerinde içinde hiçbir katkı maddesi olmadan çocuklarımıza ve misafirlerimize sunacağımız bir lezzet.Kıbrıs'ta portakal bulmak sorun olmuyor ama ben artık Türkiye'de kışları mutlaka dondurucuya portakal koyacağım.
İşte tarifimiz.

Malzemeler
Bir gece önceden buzlukta dondurulmuş
1 adet portakal ve 1 adet limon
1 bardak toz şeker
1 yemek kaşığı limon tuzu
3 litre su

Öncelikle portakal ve limonumuzu bir gece önceden buzluğa koymamız gerekiyor.Ertesi gün bir on dakika kadar bekliyoruz.Çok fazla çözülmesine fırsat vermiyoruz.Bıçakla kesilecek kıvama gelmeli.Bıçakla küçük parçalara ayırdıktan sonra çekmek için robotumuza alıyoruz.Benim buradaki blendarım çok iyi olmadığı için ben oldukça küçük parçalara ayırdım.Üzerine bir bardak toz şekeri de ekleyip iyice çekiyoruz.





Yukarıda resimdeki hali almış malzememizi üç litre suyun içerisine koyuyoruz.Bir kaşık da limon tozu ekledikten sonra ara ara karıştırıyoruz.Şekeri ya da suyu çoğaltmak sizin elinizde.İçmeden önce bir tülbent ya da süzgeç yardımıyla posasından ayırıyoruz.





Afiyetle içiyoruz.Biz gerçekten bayıldık.Mutlaka deneyiniz.
Bilenler de bilmeyenlere hemen öğretsin :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder