27 Haziran 2016 Pazartesi

Portakallı Islak Kekimiz..

Sık sık soyluyorum  hava çok sıcak  ve çocukları oyalamak zor evin içinde.Mutfakta olmak hoşlarına gidiyor.Güzelyurt Portakal Festivalinde ağaçların gövdelerini portakal ile süslemişler.Benimkiler de ozendi aldılar birer tane.Kabuğunu soysam zor yerler.Ne yapsak dedik güzelim portakallari.KEK yapalimmm.Onların da mikser tutmak,malzemeleri eklemek hoşuna gidiyor.Bu arada bugünkü yazımı telden yazıyorum.Evren ERK benim laptopun üzerinde ziplamis,ekran baya bir zarar gördü :( Olsun canı sağolsun desem de ahh ahhh pembis bilgisayarım :))
Biz kekimize neler koyduk bir bakalım.Siz de çocuklarınızı alin mutfağa girin,biliyorsunuz çok seviyorlar..

Kekimizin malzemeleri.Biraz doğaçlama oldu ama güzel oldu.Deneyiniz..

3 yumurta
10 kaşık şeker
10 kaşık un
Yarim su bardağı sıvı yağ
Yarim bardak süt
Portakal rendesi
1 kaşık tarçın
1paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Üzeri için
1 su bardağı portakal suyu
1 tatlı kaşığı şeker
Hindistan cevizi
Portakal rendesi.

Yumurtalarimizi şekerle güzel bir şekilde cirpiyoruz.Yarim bardak yağimizi ve sütümüzü ekliyoruz.İnternetteki tariflere bakmistim onlarda süt yoktu mesela.Süt yerine yarim bardak portakal suyu da kullanan var.Size kalmis.Ben süt ile yaptim.Daha sonra üzerine sırasıyla elenmiş un,vanilya ve kabartma tozumuzu koyuyoruz.Biraz rendeledigimiz portakal kabuğu ve bir kaşık tarçinimizi da ekledim mi tamamdır..Haydi fırına.Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30-35 dk da pişti.

Sicakken üzerine kürdanla  küçük delikler yaptım ben.1 bardak portakal suyunda erittigimiz bir kaşık şekerli karışımı üzerinde gezdiriyoruz.Hindistan cevizi ve yine portakal rendeleriyle süsleyip servis edebilirsiniz..Afiyet olsun..








Kendim yapar kendim yerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder