23 Haziran 2016 Perşembe

Haydi,Evde Çocuklarla Oyun Hamuru Yapalım...

 Havalar Lefkoşa'da çok sıcak gidiyor.Gerekmedikçe dışarı çıkmamaya çalışıyoruz.Türkiye'den arkadaşlarım diyor denize gitsenize.Hiç denize gidilecek bir hava bile yok,çocuklar yanar kavrulur yazık.Biz de evde bugünlük oyun hamuru yaptık hep beraber.Sonra alt komşumuz Uğuralp de bizimkilere katıldı..En azından bir süre oyalandılar.Aslında internette görüyorum.Yabancı bir adı daha var,zıp zıp hamur da deniyor,jöle gibi..Onu yapmayı düşündüm ama evde malum boraks yoktu :) Bir dahakine onu deneyeceğim.Bugünlük  bizim Türk oyun hamuru ile idare ediverin..


Malzemeler..

 3 su bardağı un (Yeterince çıkıyor.)

 2.5 kaşık sıvı yağ(bebe yağı da olabilir)

Yarım su bardağı tuz

1 su bardağı su

Gıda boyası (Biz dr oetkerin gıda renklendirici var,minik tüplerde onu kullandık.)

Malzemelerimizi genişçe bir kaba koyuyoruz ve yoğuruyoruz.İstediğimiz renkde gıda boyasını ekliyoruz.Çok cıvık olursa biraz daha un ekleyin.Bize ölçü tam iyi geldi.Ben  onlara da küçük kaplar verip,minik ölçülerde koydum.Çocuklar da kendileri hazırladılar..Kullandıktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup dolaba kaldırdım.Tekrar oynanabilir.

Yapılışını bizzat bizimkilerle inceleyiniz :)
DİKKAT !!!Eski kıyafetler ve eski örtüler kullanmayı unutmayınız!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder