8 Haziran 2016 Çarşamba

Annelerin de Boş Zamana İhtiyacı VARRRRR!!






Çocuklar olduktan sonra bir annenin kendine zaman ayırması imkânsız gibi görünürdü. (Ki halen tam olarak değişmedi)Yakin zamanda ben, kendim için iyilikler yapmaya başladım ve gördüm ki ben ne kadar iyi olursam,kendime ne kadar vakit ayırır ve mutlu hissedersem evdekilere de bu aynen yansıyor.İki çocuğunun arası 30 ay olan bir anne olarak uzun süre pala remzi :) olarak yani kaş bile aldırmaya vaktim olmadan gezdim.Kahvehaneye gidip okeye dönsem olurdu yani :)Saç boyama zaten lukse giriyordu onu hic saymiyorum..Bırakın kendinize bakım yapmayı tuvalete bile seyircisiz girmis olmak büyük başarı.İlla onlarınki de o an geliyor."Anne çişssss"Hatta günün büyük bir kısmını tuvalete yatak yorgan atıp dinlenerek geciresim bile geliyordu :))Dışarıya çıkmak,insan içine karışmak gazlı bebeklerle ayrı bir zordur bilen bilir.Dışarıda bebeğin kolik  saati denk geldiğinde deli gibi sokakta kosturmacalar,Allahım ne komikti..Simdi bakıyorum da zor günler yavaş yavaş geride kalmaya başladı.Tuvalet ve kuaför isini çoktan aştik  canım :)

İnsanın kendine vakit ayırması her şeyden önce kendini değerli hissettiriyor.Vakit ayırmaktan kastım anneye özel bir saatin olması ve istediği gibi değerlendirebilmesi.Bakacak kimsesi varsa ister çarşı pazar dolaşır.(Bu a-101,BİM bile olabilir) ister alışverişte parayı har vurur harman savurur,isterse hiç bir şey yapmadan evde sessizce dinlenebilir.İşte önemli olan ''KENDİNİ DİNLEYEBİLMEK''.Ben de bir bireyim ''Kendime ait gerçekleştirmek istediklerim var'' ifadesinin bir kısmını gerçekleştirmeye çalışmak.Ben yavaş yavaş varmaya başladım bunun tadına.Önce haftada 3 gün spora giderek başladım.Hayatında hiç spor yapmamış bir insan için deli gibi güzel bir heyecandı.Sırasıyla fitness,spinning ve son olarak da platese el attım..Bu arada zayıflamama da faydası oldu tabi.Aslında amaç zayıflamak falan da değildi.Kendime ait bir saatti o.1-1,5 saat içerisinde özgürsün ve müzik eşliğinde hareket ediyorsun.Vücut çalışıyor,gözün gönlün insan görüyor :),kendin için bir şeyler yapıyorsun..Bir alternatif olarak eşe çocukları kısa bir süre için emanet edip gitmek anne için güzel bir lükstü..Bunların dışında, oğlum uyurken kendime ait 1,1,5 saat vaktim oluyor,şuan olduğu gibi.Bu zaman süresince en güzel keyfim; ilk olarak hemen kahvemi hazırlayıp ayaklarımı uzatarak 10-15 dk dinlenmek.Sonrasında bu saat halen benim.Ya yazı yazıyorum ya da keçelerle uğraşıyorum.Benim zaten boş vakte bir gıcıklığım var, illa dolduracağım ,boş olmayacak o :))Bazen diyorlar nasıl yorulmuyorsun,çocuk uyurken uyusana...Mümkün değil :) Yapı meselesi..Yapacağım hiçbir iş yoksa bile kitap okuyorum..Bunların dışında, dışarıya çıkamayan anneler için markete gitmek bile bir ayrıcalıktır,hava değişikliğidir.Bir şey mi alınacak?Evde bunalmış olan anne atlar :) Ben alırımmmmm:)) Ya da arabayla  müziği son ses açarak kısa bir yere gidip gelmek..O an yine bize özel nadide anlardır..Biz kendi gözümüzde ne kadar kıymetliysek çevremizdekilere de o denli faydalı oluyoruz,mutlu hissettiriyoruz.. Bu söylediklerim şu an tabiri yerindeyse çalışmayan eve tıkalmış ,evde bunalan anneler için.Çalışınca zaten insan iş maksadıyla dışarı çıkmış,biraz hava alıp geri gelmiş oluyorsunuz.Bazen insan evde öyle bunalıyor ki çalışmak daha güzel yaaaa.,diye içinden geçirmiyor değil.Bu çocuklara bakmanın zorluğundan kaynaklanmıyor elbette.Azıcık nefes almak,biraz kafasını başka şeylerle meşgul etme isteğinden kaynaklanıyor..Yine sevgili büyüklerimin lafı kulaklarımda çınlıyor ''Onlar büyüyünce evde canınız sıkılacak,kendinize iş arayacaksınız.'' Cümlesi :) Aşağıda bir alıntı var ,bütün zamanını bizler gibi çocuklarının peşinde koşturup artık tek başına evde olmaya alışmaya çalışan bir anneden alıntı..Biz de olabilecek miyiz acaba?Okuyunca ben bir durup düşündüm,yok yaaa ben böyle rahatım cümlesini de kurmadan edemedim :)

Okuyalım beraberce..

35 Adımda Evde Tek Başına Bir Saat Geçirmenin Yolları..

ScaryMommy.com sitesinde yayınlanan bu yazı Ebrar Güldemler tarafından Türkçeleştirildi. *** 


Yalnız zaman geçirme dünyasında yeniyseniz ve hızla adapte olmak istiyorsanız, işte size basit bir rehber.
  1. Çocuklarınız ve eşiniz olmadan eve girin.
  2. Tuhaf sesin ne olduğunu anlamaya çalışın.
  3. Bunun “sessizliğin sesi” olduğunu anlayın.
  4. Sessizlikten nefret ettiğinize karar verin ve müzik açın. Yüksek. Gerçekten yüksek. Kulakları patlatacak kadar.
  5. Otuz saniye kadar bu yüksek müziğe eşlik edin. Ta ki boğazınız acıyıp, başınınız dönene kadar.
  6. Geçmiştekinin aksine bu tür müziğe katlanamadığınıza karar verin.
  7. Müziği kapatın, koltuğa oturun.
  8. Kumandaya uzanın.
  9. Kumandanın olması gereken yerde olmadığını fark edin.
  10. Bir yandan çocuklarınıza söylenerek koltuğun altında, yastıkların altında ve hatta buzdolabının içinde bile kumandayı arayın.
  11. Kumandayı televizyonun hemen yanında bulun.
  12. Tekrar koltuğa oturun ve televizyonu açın.
  13. Rahatladığınızı hissettiğiniz bir nefes alın.
  14. Tuvalete gitmeniz gerektiğini fark edene dek kanalları gezin. (yaklaşık 20 dakika önce tuvalete gitmiş olsanız bile)
  15. İçinizi çekerek kendinizi kanepeden kazıyın.
  16. Banyoya giderken, saate bakıp evinizin yeniden “kaosun merkezi” haline gelmesine tam olarak ne kadar kaldığını hesaplayın.
  17. Kapı açık bir şekilde işinizi hızla bitirin ve koltuğunuza dönün.
  18. Dizi tekrarlarına gelene kadar amaçsızca kanalları gezin.
  19. Anlamsız bir diziye birkaç dakika takılın.
  20. Zamanınızı boşa harcadığınızı fark edip irkilin ve yaratıcı bir şeyler yapmayı düşünün.
  21. Dolabı temizlemek, gardrobu düzenlemek veya süpürge yapmak arasında kararsız kalın.
  22. Bu işlerin herhangi birini bitiremeyeceğiniz için hiç başlamamanın daha mantıklı olduğuna karar verin.
  23. Bunun yerine telefonu alın.
  24. Facebook’ta gezinin, sinir bozucu durum güncellemelerine bakın ve sevimli fotoğrafları beğenin.
  25. En yakın arkadaşınıza Facebook dedikoduları hakkında mesaj atın.
  26. Annenizi aramayı düşünün.
  27. Bunun yerine duş almaya karar verin.
  28. Sıcak su soğuyana kadar duşta kalın.
  29. Sırf yapabildiğiniz için, iki dakika daha ılık suyun altında durun.
  30. Çocukların gelmesine sadece beş dakika kaldığını hatırlayın.
  31. Dünkü yoga eşofmanın üzerine temizimsi bir tişört giyin.
  32. Evde tek başınıza vakit geçirdiğinizin alameti olan herhangi bir şey varsa toplayın, mesela bir kahve fincanı veya çikolata çöpü.
  33. Evde çocuklarsız zaman hızla akarken, onlar olduğunda nasıl da yavaş geçtiğini fark edin ve şaşırın.
  34. Bir an için, çocuklardan önceki hayatınızı anımsayıp, hayatınızı gürültülü ve telaşlı hale getiren o küçük canavarlarınızı ne kadar özlediğinizi hissedin.
  35. Kapıyı açın ve kollarınızı açıp çocuklarınızı kucaklamaya hazır olun.
Sizce????

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder