14 Haziran 2016 Salı

11.Gün Çocuklar İçin Yoğurtlu Bulgur Çorbası

 Selam!
Benim blog ortaya karışık kebap gibi oldu değil mi?Ramazan ramazan kebap da dedik ama.O kadar çok şey biriktiriyorum ki paylaşmak adına annelere..Her telden oluyor..:)Bir taraftan doğum günü ile ilgili bir çalışma var kenar da bekliyor.Bir taraftan kendime runner takımı yapmak istiyorum.Evdeki işler malum..ayyy yetişmiyor diye bağırsam duyulur mu :) Zamanım oldukça da resimlediklerimi sizlerle paylaşıyorum.Bugün kısmetinize çorba çıktı.Az önce de az malzemeli bir kurabiye yaptım yetişirse onu da yazarım merak etmeyin.Çorbamıza geçelim bakalım..Kısa kestim tamam tamam :)

 Havalar ısındı malum..Kışın yaptığımız kadar et sulu çorbalar yerine daha hafif çorbalar tercih ediyorum bu ara.Annem bizim için taze tarhana hazırladı geçen günlerde. Bursa'dan yola çıkıp  çok yollar aşarak bizimle buluştu.En büyük kurtarıcımız tarhana çorbası.Her gün aynı şeyi de yapmıyoruz tabiki.Değişik tatlar denerken çocukların çok sevmediği baklagilleri de çorbada kullanınca güzel oluyor.. Siz de deneyin istedim..Bakalım neler varmış içinde..

Beni takip edenler biliyor ki ben çorbaları 2 ya da 3 kaselik yapıyorum.Ölçüleri genişletmek sizin elinizde..

Malzemelerimiz :))

1 çay bardağından az bulgur (ben denemek için esmer bulgur kullandım.Bence siz normal bulgur koyun :(

1 çay bardağı yoğurt

1 yumurta sarısı

3 tatlı kaşığı un

üzeri için zeytinyağ ya da tereyağ

nane,tuz



Bulgurumuzu sıcak suyla iyice pişiriyoruz.Ben çay bardağından daha az kullandım bulguru.
İyice pişince içine ilave edeceğimiz yoğurt,un ve yumurta sarısını akıcı bir kıvam olacak şekilde karıştırıyoruz. Biraz çorbanın suyundan alıştırmak için bu karışımın içine koyalım ki kesilmesin.Daha sonra yavaş yavaş süzgeç yardımıyla çorbaya ilave ediyoruz.Hepsi çok gelebilir azar azar ilave ediniz.Biraz da tuz ekleyelim.



Son olarak ben tereyeğında yeterince naneyi kavurdum ve üzerine döktüm.Biraz soğuduğunda afiyetle yiyebilirsiniz..
Umarım çocuklarımız da sever..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder