13 Mayıs 2016 Cuma

Milföy Hamurundan Mini Pizza (Çocuklar için eğlenceli yemek)


İnternette bir çok milyöfden yapılmış mini pizza tarifi var aslında.Ben de yiyeyene kadar acaba nasıl olur şüphesiyle daha önce denememiştim.Zeytinli mini milföy falan yapmışlığım vardı ama pizza ilk deneyimimiz oldu.Alt komşum Gülderen bize ikram etmişti.Küçük oğlum da severek yiyince,ben bunu denerim dedim.Bugün beraber mini pizzayı da yaptık.Gülderen bugün bana çalıştı sağolsun :)))

Nasıl mı yaptık?

Malzemelerimiz

9 adet milföy hamuru (tek kare kastettiğim 9 adet kare)
Bir yumurta sarısı
Sosis,salam,sucuk,yeşil biber
Mısır
3 kaşık  domates salçası
Zeytinyağı
Kekik
Üzeri için kaşar peyniri

Malzemeler çokmuş demeyelim.Çünkü yaklaşık 15 adet mini pizza oluyor.Her malzeme olmayabilir.Ne varsa onu da kullanabiliriz.Bir paket sosis kullanmıyoruz zaten.Ben soyulmuş çocuk sosilerinden 5 tane kullandım.Küçük bir kaşar peynirinin yarısını rendeledim.Azar azar olacak ama çeşit çok olunca harç çoğalıyor.Başlayalım bakalım..

Öncelikle 3 yemek kaşığı salçamızı azıcık zeytinyağı damlatarak ve biraz da kekik koyarak sulandırıp kenarda hazır edelim..

Kuru bir tezgahın üzerine 9 adet milyöf hamurunu şekildeki gibi birleştirip hafifçe merdane ile düzlüyoruz.Üzerine salçalı kekikli harcı sürüyoruz.




İç malzememizi de yerleştiryoruz.En üste kaşar peynirini yayıyoruz.
Asıl önemli kısım burası.Şimdi elimizle kaldırtarak sıkı bir şekilde alt kısımdan başlayarak rulo yapıyoruz.Dağılıyor hissi veriyor ama devam,sonuna gelene kadar.Rulo bitince bıçakla en dıştan başlayarak kalın olmayacak şekilde halkalar kesiyoruz.Elimizle yağlı tepsiye dizerken alttan ve üstten  düzelterek yerleştiriyoruz.15 adet çıkıyor.Üstlerine yumurta sarısı da sürerek fırına veriyoruz.Yaklaşık 25 dk da hazır oluyor.Sıcakken nefisçe yiyebiliriz.Resimlere bakalım..






Afiyet olsun...Çocuklarınız çok sevecek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder