3 Mayıs 2016 Salı

AĞLAYAN PASTA(kolay ve leziz)

  Ben neredeyim uzun zamandır yahu..Yazamadım bir türlü.E tabi havalar güzel ve annem burada olunca eşimle beni bol bol kaçamaklar bekler..Oturamadım bir türlü bilgisayarın başına.Ama güzel fikirler biriktirdim bu arada.Bu hafta yavaş yavaş yazıya dökeceğiz..

Bu gece bizim evde ağlayan pasta yapıldı.İlk gördüğümde krem şantili pasta  demiştim.Ama yok o kadar basit değil lezzetli mi lezzetli.Yapılışı basit ama.Bakalım neler varmış.

Malzemelerimiz

4 Yumurta (çok değil kokmuyor,korkmayın)
1 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı süt
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı un

Keki ıslatmak için 

1 su bardağı soğuk süt

Üzeri için

2 paketten krem şanti hazırlıyoruz
1 paket çikolata sosu pişiriyoruz

Öncelikle 4 yumurta ve 1 su bardağı şekeri köpürene dek çırpıyoruz.Bu kısmı resmlememişim:))
Daha sonra içerisine 3 yemek kaşığı  kakao ve 4 yemek kaşığı sütü ilave ediyoruz.Biraz daha mikserimizle çırptıktan sonra unumuzu,kabartma tozu ve vanilyamızı ekliyoruz.Karışımımızı yağlanmış borcama döküyoruz.Ben büyük boy borcam kullandım.180 derecede yaklaşık 30 dk da pişiyor.Siz yinede bir kürdan yardımı ile bakın pişmiş mi diye.Kekimizi fırından aldıktan sonra üzerine(sıcakken yani) 1 bardak soğuk sütü gezdirelim..













Üzeri için 2 paket  krem şantiyi ve çikolata sosunu üzerinde yazan açıklamaya uygun şekilde hazırlayalım.Krem şantiyi kekimiz soğuyunca üzerine koyalım..Dolapta  biraz dinlendikten sonra da çikolata sosumuzu üzerine iyice gezdirelim.Üzerine hindistan cevizi de dökebilirsiniz.Bir gece dolapta dinlendikten sonra sonra afiyetle yiyelim....










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder