11 Nisan 2016 Pazartesi

Kime Göre Yaşıyoruz...SOSYAL MEDYA

    Aslında yazmak istediğim çok konu var.Fakat ben sevmiyorum klavyeyi.Kağıda dokunarak,arada kalemi ısırarak,tüh yanlış oldu diye geri dönüşler yaparak yazmayı seviyorum.İmlecin yanıp sönmesini takip edip,arada shift ve enter  tuşlarını kullanarak yazmayı değil..Deniyoruz bakalım,benim aklımdan geçenler kadar hızlı olamasa da klavyem deniyoruz..
      Dün akşam(her akşam öyle gerçi) çocuk kanalında Maysa ve Bulut isimli çizgi film vardı.Biz de bakıyoruz ailecek.Göçebe bir aile var bu hikayede.Yaz-kış yer değiştiriyorlar.Koyun sürüleri var,kadınlar tereyağ çıkarıyor,çocuklar dağda bayırda geziyor,dere kenarında çamaşırlar yıkanıyor.Televizyon yok,telefon yok,tablet yok,binbir çeşit oyuncak yok...Yok işte bize göre bir şey yok..Dedim ki eşime ''Ya biz de göçebe olarak yaşasaydık?'' Yok mu yaşayanlar?Elbette halen var.Ama asıl önemli olan yukarıda saydığım teknolojik aletler olmadan yaşamak..Onlar hep o şekilde gördükleri için,alışmadıkları için bunun eksikliğini yaşamazlar tabi ki..Ya biz,bizler?

      Lefkoşa'da evimizin önünde bir otobüs durağı var ve kocaman bir cadde geçiyor.Genelde üniversite öğrencileri bekliyor burada.Durakta bekleyen hemen herkes de aynı duruş pozisyonu.Kafa önce,omuzlar düşük,elde telefon,kulaklarda kulaklıklar.Parmaklar her zaman işler halde.Ya da yoldan geçen insanlar.Yaş grubu fark etmiyor.Teknolojinin ve özellikle sosyal medyanın tadını almış herkes için geçerli bir durum bu.Sürekli takip etme ve takip edilme isteği..Aslında yazmak istediğim sosyal medya hayatları..Yazıya başlamadan önce şöyle bir araştırdım.Diyanet işleri bile bu konularla ilgili yazı yayınlamış..Bakın,göz atın isterseniz.

http://www.haberturk.com/gundem/haber/1010361-helal-ve-haram-sanal-ortam-icin-de-gecerli

http://www.milliyet.com.tr/diyanet-sosyal-medyada-fotograf-gundem-1971233/

http://www.fetvameclisi.com/fetva/sosyal-medya


Bunun dışında gerçekten artık bağımlılık haline gelen dakika başı başkalarını kontrol etmeden yaşayamayan,kim ne yapmış,nereye gitmiş,ne yemiş,neyin fotoğrafını çekmiş gibi konularla o güzel beynini meşgul eden insanlar tanıyorum ben.Hatta bir forum sitesinde okudum.Şimdi yazan kişinin adını verirsek olmaz.Diyor ki,benim arkaşadaşımın orada paylaştığı evi görünce psikolojim bozuldu.Ben de öyle evim olsun istedim.Biz insan değil miyiz?Biz hak etmiyor muyuz?Neler neler ..Başka birisi de cevap vermiş.Sosyal medya da gördüğümüz çoğu şey doğru değil diye.Ben de öyle düşünenlerdenim..

http://onedio.com/haber/15-maddede-gercek-hayatlar-ve-sosyal-medya-arasindaki-ucurum-654643

Yukarıdaki haber de biraz komik yaklaşmış olaya öyle aslında..

   Daha yakına gelelim,kendi çevremize.Öncelikle ben paylaşmıyor muyum,evet paylaşıyorum ama abartmadan ve sahte olmadan.Çevrem de ne örnekler var  :) Komik mi istersin,saf mı istersin,hakikaten bunu bağımlılık modunda yapan mı?Ne insanlar tanıyorum gittikleri yerde sadece tuvaleti çekmeyen :)))Evet anlıyorum çok geziyoruz ve herkes görsün tanısın bu yerleri istiyoruz.Ama abartanlar var gerçekten.Bir de çekinirken ağızdaki sahte gülüşler.Mutluyuzzzz oleyyyy :)Bir yerde okumuştum çok hoşuma gitti.Diyor ki yolda kavga ettiğine tanık olduğumuz bir çift bir kaç kilometre sonra kahve molası verdiğinde,kahve bardaklarının fotoğrafıyla ''sevgilimle kahve keyfi'' diye bir resim atar.Az önce bizim yanımızda kavga ettiniz diyor :)) Bu bir örnek tabi..Bir arkadaşım demişti ,biliyorum her gün düzenli bakıyor bloguma evet sen :)Bazen istemediğimiz hayatlar yaşıyoruz,tiyatro sahnesi gibi rol yapmak zorunda kalıyoruz.Bize bir rol yazılmış,oyun bitene kadar bu rolü oynuyoruz demişti.Evet bazen bu durumlar olmuyor değil.O an,orada mecburen öyle olmak zorunda kaldığımız bazı istisnalar olabilir.Ama yine de kendimiz olalım,samimi olalım.
  Yine yakın zamanda bizzat yaşadığım bir olay.Bir tanıdığıma diyorum ki ''Ama sen onu sevmediğini söylüyorsun,onlarla ilgili güzel anıların olmadığını ben biliyorum,ne diye halen canım,cicim diye konuşabiliyorsun?'' diye soruyorum.(Zaten bu sosyal medyada birbiriyle canımlı,cicimli konuşmayan kalmadı :))Ya diyor sorma abla,onları gittiğim yerde etiketlemezsem,resimlerini beğenmez ve yorum yapmazsam ....... hemen arıyor ve hesap soruyor.Neden beğenmedin,neden yorum yapmadın ? Resmen koptum duyunca.Bu nasıl bir LİKE sevdasıdır..Bu nasıl bir DÜŞÜNCEDİR.

      Bu konu uzar gider,,benim oğluşum uyanmadan ben bir yerlerden bağlayayım konuyu.Ahlaki ve etik kaygının dahi kalmadığı bu sanal ortamda,tıklanma rekorları kıran niteliksiz şeylere kafa yormayalım.Özellikle seçim zamanları benim çok midem bulandı bu paylaşılanlardan.Herkes siyasetçiye dönüşmüştü bir ara.Teknolojiyi ve sanal ortamı kullanalım tabi çağın bize sunmuş olduğu bir nimet bu.Her gün yeni bir nimet ve yani oyuncaklar da sunmaya devam edecek biliyoruz.Hepimiz bunun bir parçası haline geldik.Ama gerçek hayattan uzaklaşarak kendimize yabancılaşmayalım.Gerçeklerle bağlantımızı koparmayalım.Sahte hayatlar sunmak yerine biz olalım..Neysek o..Mutluluğumuzu da üzüntümüzü de eskiden olduğu gibi en yakınlarımızla paylaşalım.Kendimizi başkalarına kanıtlama isteği duymadan..Eskiden olduğu gibi..
       Daha yazarım ben :)) Bitmedi..Sevgiler..
     


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder