12 Nisan 2016 Salı

Keçi boynuzu Pekmezli Muhallebi

 Benim bu blog sanırım yemek sitesine dönecek :)Öyle hissediyorum.Yok yok değil.Çocuklarla ilgili şu çorba ve birkaç güzel tarifi bitirelim azaltacağım.Keçe ile ilgili hazırlamam gerekenler var ama çarşı pazar pek çıkamıyorum ki çocuklardan.O yüzden buradan sevgili anneme sesleniyorum.Anne en iyisi senin bileti erken tarihe alalım,keçeler beni özledi :)
     Bu pekmezli muhallebiyi annem kaç gündür yap bak çocuklara çok güzel oluyor deyip duruyordu.Ben de tamam anne yaparım bir gün deyip,geçiştirdim bir kaç gün.Keşke daha önce deneseymişim.İlk seferde az yapmıştım, eşimle ben tencereyi sıyırdık resmen.O genelde çocuklara pişirdiğim muhallebilerin hep diplerini sıyırır.Dün akşam tekrar denedim ve hepimize yetecek kadar çok yaptım.Resmen tatlı krizini alıp götürüyor.Deneyin,göreceksiniz,seveceksiniz..
    Malzemelerimiz de neler var:

Benim sıkıntım hep az yapıyorum ya.Siz denerken  inşallah sıkıntı çıkmıyordur.

3 bardak süt(isterseniz 4 yapın ama unu ve nişastayı arttırın)
İki tatlı kaşığı(tepeleme) un
İki tatlı kaşığı(tepeleme)mısır nişastası
2 çorba kaşığı pekmez
Arada bir karıştıracak iki afacan :)
Pişirirken eğer tadı size şekersiz gelirse bir çorba kaşığı kadar şeker koyabilirsiniz.Ben ilk yapışta aldanmıştım sıcakken şekeri anlaşılmıyor.Onun yerine pekmezi çoğaltın bence.Karamelli bir tadı oluyor.





Resimlerden de anlaşılacağı üzere nişasta ve unu iyice sütle beraber eziyoruz.Topaklanmasın diye süzgecimizden yavaş yavaş geçirerek ilave diyoruz.İki ya da üç kaşık pekmezimizi ilave edip pişirmeye başlıyoruz.Pekmezin illa keçiboynuzu olmasına gerek yok.Ben çocuklar için daha sağlıklı ve faydalı diye evde tercih ediyorum.Başından ayrılmadan,oraya buraya koşmadan ki çocuklu evde zor:) istediğimiz kıvamı alana dek karıştıyoruz.Çırpma teli olursa daha rahat olur.Piştikten sonra sabırsızlanmadan dilimizi yakmadan afiyetle yiyoruz.Biz evde bu pişince sabredemiyoruz :)

Afiyet olsun..



 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder