19 Nisan 2016 Salı

Keçe Kapı Süsü Yapımı

 Bu kapı süsünü geçen hafta başlamıştım.Gül yapımını vermiştim bir kaç yazı öncesinde .İşte o gülleri bu kapı süsün de kullanmak için yapmıştım.Bugünler de vaktim biraz sınırlı.Sevgili anneciğim haftaya gelince rahat rahat çalışırım.Çok uzun zaman almadı aslında ama ben başına oturup sürekli yapamadığımdan uzadı belki de..Hemen bakalım nasıl yapmışız malzemeler nelermiş..


Öncelikle ben kapı süsü simidi olarak burada köpük simit buldum.Ama etrafınızda var ise daha kalın bir kapı süsü simidi tercih ederseniz daha güzel olur.Simidin etrafını bu sefer keçe yerine keten tarzı kahverengi bir iple sardım.Bu biraz zahmetli oluyor.Sık sık sarılması gerekiyor aralarında boşluk görünmesin diye.Bakınız resimde..

Sarma işlemi bittikten sonra harfleri kestim.Önce keçenin üzerine açık renk bir kalemle çizdim.Sonra kenarlarından düzgün bir şekilde kestim.Hazır harfler de var.İstediğiniz renk ve boyutta bulabilirseniz kullanabilirsiniz tabi ki.


Geçen yazıda yapımını anlattığım kuşlar ve gülleri silikon tabancası yardımıyla yapıştırdım.Yine aralarına yapraklar ve boş kalan yerleri incilerimizi yapıştırdım.Gül yapımı ve yaprak yapımı gerçekten kolay..Sizler de evde kolaylıkla yapabilirsiniz.




Evde iki tane kalp vardı.Bunlar keçeden kesilip içine elyaf doldurularak da yapılabilir.Bunları aynı ip ile yukarıdan bağlayarak aşağıya sarkıttım.Üzerlerine de evimizin sahibinin baş harflerini kestim ve yapıştırdım.İşimiz bitti.Güle güle kullansınlar..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder