13 Nisan 2016 Çarşamba

Etli MİNİŞ Yemeğimiz (sulu köfte)

  Biz buna miniş(bilye) yemeği diyoruz.Eymen Ege daha küçükken başladık yapmaya.İlk pürelerden sonra   pütürlü şeylere geçişte çok sık yaptığım bir yemekti.Kendimiz de yiyoruz tabi ki.Bizim köfteler biraz küçük oluyor ama.Olsunnn oğluşlarımda yardım ediyor miniş yapmaya ,eğlene eğlene yapıyoruz.Bunun beyaz şekli yani yoğurt ve yumurta ile yapılanı da var.Biz bugün salçalı yaptık böyle seviyoruz..Denememiş olanlar deneyin bakalım siz de..

Malzemelerimiz

300-350 gr kıyma ( 4 kişilik tıka basa yemeyen bir aile için :)))
1,5 çorba kaşığı kırık pirinç
1 diş sarımsak
1 tane orta boy soğan
kimyon
karabiber
tuz
Salça
3 adet orta boy patates
Bir adet yeşil biber
İsteğe göre bezelye,havuç

Nasıl mı yaptık?
Kıymamızı bir kaba alıyoruz.İçine soğan ve sarımsağı rendeliyoruz.İnce ince de doğrayabilirsiniz.Daha sonra pirinç,kimyon,karabiber ve tuzu ilave edip yoğuruyoruz.



Yoğurduktan sonra mini mini parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve unun içerisine bırakıyoruz.Yapışmıyorlar böylece.



Ayrı bir yerde patateslerimizi hazırlıyoruz.Küp küp doğruyoruz.
Bir tencereye yeteri kadar sıvı yağ koyduktan sonra bir kaşık biber,bir kaşık domates salçasını kavuruyoruz.Üzerine patateslerimizi atıyoruz.Bir kaç dakika kavruluyorlar.Daha sonra sıcak suyumuzu koyuyoruz.Kaynamaya başlayınca miniş toplarımızı ekliyoruz.Biber mi ne oldu ?Biberi ben annemin tavsiyesine uyarak bütün atıyorum.Böyle daha lezzetini bırakıyor.Pişmelerine az bir süre kala da az bir garnitür karışımı koyuyorum.Geçen gün şişeyi açmıştım bozulmadan bu gün kullanmak istedim.Normalde sadece patatesli yapıyorum ben bu yemeği.Tuzumuzu da koyduk mu tamamdır.Pişmeye bırakıyoruz.








Afiyet olsun...Bu sefer yanına yoğurt yapmayalım cacık olsun.:)) Bu arada etle beraber çocuklara yanında portakal suyu vermenin de ayrı bir güzelliği varmış.Aklınız da bulunsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder