8 Nisan 2016 Cuma

Çocuklar için Tavuklu, Zeytinyağlı Enginar Yemeği


    Başlıklar hep çocuklar için,çocuklar için diyor.Tabi ki biz bu yemekleri ve çorbaları kendimiz için de yapıyoruz.Fakat bizim evde her şey onlara göre yapılıyor.Biz ne bulsak yiyoruz eşimle.O yüzden diyorum bugün çocuklara ne pişirsem diye :) İyi bir şey midir,kötü bir şey midir,yoruma açık tabi..

    Benim enginarla tanışıklığım çok yakın bir zamana dayanıyor aslında.Çocukluğumda enginar yediğimi hatırlamıyorum.Belki şurada 9-10 yıl falan olmuştur.Eşim Egeli olduğundan artık sık sık evimizde enginar pişiyor.Bize yapınca küçük oğlumda bir şekilde tatsın istiyorum.Dolmasını yemiyor haliyle.Ben de onu,bunu karıştıra karıştıra bir şekilde yedirmenin yollarını buluyorum.Bize enginar pişirdiğimiz gün kalan malzemelerden ona da bir küçük tencere :) yemek çıkıyor.

   Nasıl mı yaptım?

Malzemeler

 2 tane küçük soyulmuş enginar.
 Küçük bir patates
 Az bir garnitür karışımı(ayrıca bezelye ve havuç olur,neden olmasın)
 Haşlanmış tavuk ve suyu
 Pirinç
 Limon
 Zeytinyağı
 Tuz(bu tuz hiç olmasa ne güzel olur değil mi?)


  Malzemeler çok ve uğraştırıcı gibi görünebilir.Dedim ya ben kendimize enginar yaptığım gün oğluma da yapıyorum o yüzden zahmetli olmuyor.
    Küp küp doğranmış patates ve enginarı zeytinyağında az soteliyorum.Ardından haşlanmış tavuğumuzla beraber biraz daha döndürüyorum..




Üzerine yarı tavuk suyu yarı sıcak su döküyoruz.Az tuz ve biraz limon sıkarak kaynatıyoruz.Ben kendimiz için hazırladığım enginar dolmalarından kalan harçtan ayırıyorum.Garnitür ve pirinçli harçtan da ilave diyorum.Hepsini beraber pişmeye bırakıyorum.Güzel bir tadı oluyor.Bir deneyin..Ne kaybedersiniz..Her şey onlar yesin diye..Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder