6 Nisan 2016 Çarşamba

Çocuklar İçin Her Güne Bir Çorba(Yayla Çorbası)

  Ben iki oğlumda da alışkanlık haline getirdim.Mutlaka kahvaltıdan sonraki öğün çorba oluyor.Bazen ne yapacağımı şaşırıyorum.Onu sevmezler,bunu yemezler derken bir çorba kültürü oluşturdum.:)) Her güne başka bir çorba denk geliyor..Bugünden itibaren yaptıkça paylaşalım bakalım kaç tane çıkacak.Benim yaptıklarım, çocuklarımın en çok sevdikleri.Genelde onlara kadar yapıyorum iki tabaklık falan.Mini tencerelerim var onlar için.Siz ölçüyü büyütebilirsiniz.

      1.GÜN  (Pirinç Çorbası,Yayla Çorbası)

     Malzemeler(Tarifimiz en fazla  2-3 tabaklıktır.)

  Bir fincan çok az pirinç
  Un
  Yoğurt
  Zeytinyağ ya da tereyağ sizin damak tadınıza kalmış
  Birazcık tuz ve nane
 

Pirincimizi biraz suyla beraber tencereye alıyoruz.İyice kaynatıyoruz,çok yumuşak hale gelene kadar.Bu çorbayı ben 6.aydan sonra başlamıştım.



O pişerken ayrı bir yerde benim ölçüme göre iki tatlı kaşığı yoğurt ve iki tatlı kaşığı un var.Bir iki damla da limon sıkıp bunları iyice eritiyorum.Bu çorbanın içine yumurta koyup da yapanlarda var.İsterseniz terbiyesini yumurta koyarak da yapabilirsiniz.Kıvamını da çok koyu isterseniz unu fazla koyarsanız.Karışımı bir süzgeç yardımıyla pirinçler pişince ilave diyoruz.Biraz daha kaynatıyoruz.




En son küçük bir tavada tereyağ ya da zeytinyağ içerisinde naneyi kavuruyoruz ve altını kapattıktan sonra üzerine döküyoruz.Benim karşılaştığım her çocuk bu çorbayı seviyor.Denemeyenler varsa denesinler.Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder