21 Nisan 2016 Perşembe

Ballı İrmikli Muhallebi

 Benim çocuklar maşallahları var çok hareketliler.Bazen diyorlar ki sen bunları ne ile besliyorsun balla,pekmezle mi :))Hakikaten öyle ama.Geçen keçiboynuzu pekmezli muhallebi tarifimiz vardı bugün de ballı irmik :)  Tam enerji kaynağı hepsi.Çocuklar yerinde duramıyorlar haliyle.Olsun ben  memnunum hallerinden hepimiz alıştık onların temposuna.Annelerine çekmişler.Anneleri de arı gibi hiç durmuyor:)  Aslında ben bu muhallebiyi 6 aydan sonra yapmaya başlamıştım.Halen geceleri canımız tatlı çekerse yapıyorum.Balla hiç denememiştim bugüne kadar.Bugün denedik ve beğendik..Hemen paylaşıyorum

Bakalım nasıl yapmışız..


Tarifimiz yine bir tabaklık.Sizler ölçüleri çoğaltarak zaten yapabilirsiniz.

1.5 bardak süt
3 tatlı kaşığı irmik
1 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı şeker
Tereyağ
Tarçın


Sütümüzü küçük bir tencereye alıyoruz.Üzerine üç tatlı kaşığı irmiği koyarak karıştırıyoruz.Koyulaşmaya başlayınca bir tatlı kaşığı tereyağ ilave ediyoruz..



Bir tatlı kaşığı şeker ve bir tatlı kaşığı balımızı da ilave ediyoruz.Şekerini siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.İrmik durdukça koyulaşan bir tatlı oluyor.O yüzden biraz sulu kalsın.Eğer çok koyulduysa indirmeye yakın biraz daha süt ilave edin..Üzerine tarçın koyup soğumasını bekliyoruz.Hafif ve güzel oluyor.

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder