15 Nisan 2016 Cuma

8.Gün Domates Çorbası

  Bizim her güne bir çorba serisi devam ederken 8.'ye gelmişiz.Evet hafta da 7 gün var biliyorum.Olsunnn döne dolaşa aynı çorbayı mı içerelim çocuklara.Tarhana hariç bak.Ona bir şey diyemem her gün içirsek yeridir.Faydalı,vitaminli ve lezzetli..
   Bugün domates çorbası var.Domatesler yavaş yavaş çıkmaya başladı. Burada sera da yetişenler pazarda yerini aldı çoktan.Salça yerine gerçek domatesle yapmayı seviyorum ben.Bugün vaktim çok kısıtlı hemen çorbaya geçelim..

Malzemelerimiz de neler var..

  3-4 adet orta boy domates
  Yarım kaşık salça
  3 tatlı kaşığı un
  2 kaşık tereyağ
   Kaşar peyniri
  Yarım bardak süt
  Maalesef tuz :(


Önce domateslerimizi rendeliyoruz.Rendelenmiş domatesleri ben bir süre pişiriyorum tek başına.



Pişince güzelce ayrı bir tabağa alıyorum.Aynı tencere de dibine tereyağ ve unu koyup kavuruyorum,yakmadan.Yarım kaşık domates salçası ile beraber de az bir süre döndürüyoruz.Biraz renk versin diye salça koyuyorum.İsterseniz kullanmayabilirsiniz.Yine topaklanmasın diye önce azıcık soğuk su koyarak unu açıyoruz.Azar azar sıcak su ekleyerek ardından  pişmiş domates rendemizi ekliyoruz.İyice kaynadıktan sonra indirmeye az bir süre kala yarım bardak süt koyuyoruz.




Sonunda çorbamız hazır.Üzerine de biraz kaşar peyniri rendeledik mi tamam..Afiyetle yesinler de büyüsünler..Tosun gibi olsunlar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder