14 Nisan 2016 Perşembe

7.Gün Rabia'nın Çorbası (Havuçlu,biberli çorba)


 Erzurum'da çalışırken canım arkadaşım Rabia'dan öğrenmiştim bu çorbayı.Sırayla yemek yapardık hepimiz evde.İlk kez Rabia yapmıştı,ben hazır çorbalardan zannetmiştim.Kremalı bir tadı oluyor çünkü.Ellerine sağlık çok güzel yapardı.Ben de artık çocuklarıma yapıyorum.Aynı şeyleri yapmaktan sıkılan anneler için değişik oluyor.
   Bu arada bloglarım hakikaten günlük oluyor.Biz bu çorbayı içtik az önce.Sizler de denemek isterseniz bakalım malzemeler de neler var..

   Bir adet havuç
   Bir adet biber (aman acı olmasın)
   Bir dolu kaşık tereyağ
   Tepeleme iki tatlı kaşığı un
   Tel şehriye


Önce havucumuzu rendenin ince tarafı ile rendeleyelim.Biberimizi de küçük küçük doğrayalım.Ben tabi yine yaklaşık iki tabaklık yaptığım için havucun ve biberin tamamını kullanmadım.Eğer küçük seçtiyseniz tabi ki kullanabilirsiniz.




Daha sonra tereyağı tenceremize alıyoruz.Un ile beraber bir süre yakmadan kavuruyoruz.Bir tarafta az bir soğuk su bulundurun.Sıcak suyu hemen üzerine dökünce topaklanıyor..Kavrulma işi bitince az soğuk su ekleyip,çırpma teli ile karıştıyoruz.Üzerine yeteri kadar sıcak su ekliyoruz.Kıvamı koyulaştıkça sıcak su ekleyebilirsiniz.Şehriyemizi de ilave edip karıştırmaya devam edelim.Dibi tutabilen çorbalardan bu.Hemen arkasından biber ve havucu da koyalım ve bir süre kaynasın.Arada karıştırmaya devam ediyoruz.Biraz da tuz ekledik mi bugünün çorbası tamamdır.








Afiyet bal şeker olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder