13 Nisan 2016 Çarşamba

6.Gün Kemik Çorbası (Kuzu Gerdandan)


  Kemik çorbalarını ben 6.ayda başlamıştım çocuklarıma.Gerçekten inanıyorum kemik gelişimine faydası olduğuna.Maşallah diyeyim benim iki çocuğum da tam gelişim dönemlerinin özelliklerini taşıyorlar.Özellikle büyük oğlum  biraz baba tarafına çekmiş olsa da boylu posludur.Tabi annesi de iyi bakıyor.Öyle sabah akşam ellerine abur cubur veren bir anne olmadım hiç.Vermiyor muyum?Onlar hatırlayıp diretmediği sürece..
  Türkiye'de bu şekilde kemik bulmam kolay oluyordu hatta Bursa'da çorbalık kemik diye paketli satan kasaplar da vardı.Burada eve parça et alırken diyorum ki kemikli tarafından da verir misiniz ,biraz.Öylelikle kemik çorbası için parça kestirebiliyorum.Kuzu gerdan tercih ediyorum genelde.Hem kolay pişiyor hem de pişen et kısmından ertesi gün de yemek yapıyorum onlara.

Malzemelerimiz
 2-3 parça kuzu gerdan
 Tel şehriye
 2 tatlı kaşığı un
 2 tatlı kaşığı yoğurt
 2-3 damla limon suyu
 Tereyağ
 İsteğe göre üzerine renk vermesi için tereyağ da eritilmiş kırmızı toz biber

Parça etlerimizi suya koyuyoruz.Ben ilk suyu biraz kanlı olduğundan onu atıyorum.Ya da akşamdan soğuk suya koyarsanız yine kanlı suyu gitmiş olur.Kemiğimiz eti pişene kadar,ilikleri çıkana kadar kaynıyor.Bu saatler alıyor tabi :(  Kaynayan suyu süzgeçten geçiyorum iyice temizleniyor.Daha sonra içine şehriyelerimizi  atıyoruz.Bu çorbayı iki şekilde de yapıyorum ben aslında.Siz de öyle de deneyebilirsiniz.İlki şehriyelerimiz kaynarken içine yine un ve yoğurt karışımını ve bir iki damla limonu koyuyorum.Koyulaşınca üzerine bir parça tereyağ atıyorum.
  Ya da kemik suyumuzu ayrı bir yere alıyoruz.Tencerenin dibinde biraz un ve tereyağı kavurup yavaş yavaş kemik suyumuzu ilave edip bu şekilde de çorbayı koyulaştırabilirsiniz.Her iki şekilde de olur.Sonuçta kemik suyumuz vitaminini kaybetmiyor..Resimlere bakalım bir de..





Bu çorbayı kendimiz de içeceksek ben içine biraz sirkeli sarımsak yapıyorum süper bir lezzet oluyor.Tabi o gece dışarı falan çıkıp rahatsızlık vermiyoruz canım..

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder