12 Nisan 2016 Salı

5.Gün Brokolili Kırmızı Mercimek Çorbası

   Brokoli adını duyunca ıyyyy brokolili mi diyenler var tabi aramızda :) Ama ben çocukların her şeyden vitamin almasından yana bir anneyim.Bu arada lezzete de önem veriyorum.Kendi içemediğim ya da tadını beğenmediğim bir şeyi yedirmiyorum çocuklarıma.Bazen değişik tarifler deneyip,ıyyyyy bu ne biçim şey deyip attığım olmuştur.Merak etmeyin güzel oluyor.Önceden ben kimyon koymuyordum bu çorbaya bu sefer kimyonla denedim sanki brokolinin kokusunu kesti daha güzel oldu.

Bakalım malzemelerimiz de neler var:

Tabi ki BROKOLİ .Resimde göreceksiniz ben sadece 2 parça kullandım.
2 adet havuç
Küçük bir soğan
Bir diş sarımsak
1 bardak kırmızı mercimek
Tereyağ
Az salça
Kimyon
Tuz
İsteğe göre un ile kavrulabilir koyu bir kıvam elde etmek için


Öncelikle malzemelerimizi yıkayıp tencereye alıyoruz,üzerine yeteri kadar sıcak su koyuyoruz.Normal bir mercimek çorbası yapar gibi kaynatıyoruz.Kaynarken ben tuz ve azıcık zeytinyağı da damlatıyorum içine.Kimyonu eklemeyi unutmayın.Çok az ama.
Bazıları bu çorbaya patates de ekliyor.Ama ben patatesli tadını pek beğenmedim :)












Çorbamızın malzemeleri iyice piştikten sonra blenderdan çekiyoruz.
Daha sonra biraz tereyağ ve domates salçasını kavuruyoruz ve çektiğimiz çorbayı üzerine boşaltıyoruz.Bir taşım daha kaynattıktan sonra çorbamız hazır.İlk etapta çocuğumuz beğenmez de tükürmeye kalkarsa napıyoruzzzz hemen içine ya da anına yoğurt koyuyoruz. :)



Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder