8 Nisan 2016 Cuma

3.GÜN Domatesli,kıymalı Şehriye Çorbası

    Benim huyumdur akşamdan tasarlarım yarın şunu yapayım diye.Ömür işte biz kadınların ki mutfakta geçiyor.Hele bir de çalışmaya ara verince mutfaktan kopamaz oldum ben.Akşam bazen 9'a kadar mutfakta buluyorum kendimi.En son sesleniyorum içeriye mutfak kapanıyorrrrrr diye.Kapılar kapanıyor ve derin bir nefes alıyorum..
      Bugün kıymalı,domatesli şehriye çorbası yaptım.Kıymayı Evren tükürüyor bazen ama ben az koyuyorum ve küçük küçük ufalıyorum içine.Şehriyeyi de biraz fazla koyuyorum,ekmek koymaya gerek kalmıyor.

     Bakalım nasıl yaptık..

     Malzemelerimiz

2 tane domates
Küçük bir parça kıyma
Bir yemek kaşığı domates salçası(hiç kullanmayabilirsiniz de sadece domatesle de yapılabilir)
2 tatlı kaşığı un
2 tatlı kaşığı yoğurt
Tel Şehriye
tuz
limon

Önce domatesleri rendeledim ve pişmesi için tencereye aldım.İyice pişirdim.


Piştikten sonra ayrı bir yerde kıymayı biraz kavurup üzerine de bir kaşık domates salçası ilave ettim.İkisi az bir süre tekrar kavruldular ve onların üzerine pişmiş olan domatesi ekledim.Yeteri kadar da sıcak su koydum.Yine siz koyuluğunu nasıl istiyorsanız o kadar tel şehriyeyi sıcak suyun içine salıyoruz.Kaynamaya başlayınca erittiğimiz un ve yogurt karışımnı süzerek çorbamıza ilave ediyoruz..
    Servis ederken üzerine az bir maydanoz ekleyip limon da sıkabilirsiniz.Çocukların reddetmediği klasik bir çorbamızın da sonuna gelmiş bulunuyoruz..Afiyet olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder