21 Nisan 2016 Perşembe

10.Gün Tavuk Suyunda Şehriyeli, Naneli Çorba

 Ben iki gündür gezmekten bir blog yazamadım yahu.Piknikti,çaydı,kahveydi oturamadım bilgisayarın başına..Bu sırada yemek yaptım tabi ki ama paylaşamadım malum..Bugün güzel bir çorbamız var.Et ve tavuk suyu çorbalarını ben çok lezzetli buluyorum.Sık sık da yapıyorum ama paylaşmak bugüneymiş.Nasıl yaptık bakalım..


Malzemelerimiz nelermiş


Tavuk suyu(yaklaşık 2.5 bardak)
Tel şehriye
3 tatlı kaşığı un
1 çorba kaşığı yoğurt
1 yumurtanın sarısı
tereyağ
nane tuz

Akşamdan çözülsün diye iki tane tavuk budunu çıkarmıştım.İyice kaynadıktan sonra çorbam için suyunu ayırdım.Kaynayan tavuk suyunun içine küçük bir kase tel şehriye atıyoruz.Bir tarafta da  çorbamızın terbiyesini hazırlıyoruz.Bu lafa çok gülüyorum ben :)) terbiyesini :)





Yoğurt,yumurta ve unu iyice eziyoruz.Kıvamlı bir hal alınca ben çorbanın suyundan biraz alarak içine katıyorum.Buna da alıştırma diyorlar :) kesilmesinmiş çorba..Yavaş yavaş kaynayan çorbamızın içine salıyoruz.Koyu olursa biraz da sıcak su ekliyorum.Tavuk çok az koydum küçük parçalar halinde.Sizler de ekleyebilirsiniz tabi ki..Tuzumu da ekliyoruz.Son olarak üzeri için bir kaşık tereyağ da naneyi kavurup üzerine döküyoruz..Mis gibi tavuk suyu çorbamız hazır..İçerken bir kaç damla da limon sıkabiliriz..



Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder