26 Ocak 2018 Cuma

Ponçik Tarifi (Elmalı,Marmelatlı ya da Reçelli)

Yaz aylarında böyle deniz üzerinde kayıkla simit,kek,poğaça gibi şeyler satan satıcılar vardır.Denizde iseniz zaten çok acıkırsınız.İşte o zaman ben bu ponçik keklerden alırdım hep.İçine sarella koyarlar üzerine de pudra şekeri serperlerdi.Bir tatlı gelirdi sormayın.
Hazır evde tatilin tadını çıkarırken yeni tarifler denemeye devam ediyorum.Akşama da misafirimiz var,Allah'tan güzel oldu.Yoksa bu tarifi paylaşmazdım.Genelde mayalı şeyler yapmayı sevmiyorum,riskli geliyor bana.Oldu bu sefer :)

İşte denenmiş ve çok lezzetli bulunmuş bir tarif..

Ön maya için Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı kuru maya( 1 paket instant maya kullandım)
2,5 yemek kaşığı toz şeker

2 yemek kaşığı un
Bu yukarıdaki malzemeleri küçük bir kabın içerisinde karıştırarak yaklaşık 15 dk beklemeye alalım.Ön maya oluşturalım.

Diğer malzemelerimiz.
4 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı margarin – eritilmiş
1 adet yumurta
4 su bardağı un
Karışık dağ meyvesi marmeladı – içi için
Pudra şekeri – üzerine serpmek için

Ön mayayı beklettikten sonra sıvıyağ,margarin, ve bir adet yumurtayı iyice karıştıralım,birbirine yedirelim.Bu karışımın içine de yukarıda hazırladığımız ön mayayı dökelim ve yavaş yavaş un ekleyerek istediğimiz kıvama gelene dek yoğuralım..Ben hamuru sarıp beklemesi için yaklaşık 30 dk kalorifer peteğinin üzerine koydum böylece hızlandı.Tepside de yaklaşık 20 dk mayalanması için süre verdim.Aslında kolay ama beklemek gerekiyor ara ara..Sonra ne yaptım resimlerle devam edelim.



 Bir tepsiye yağlı kağıt serelim.Ben iç malzemesi olarak çeşit çeşit şeyler denedim :)İsteyen elmayı rendeleyip biraz tarçınla iç malzemesi de hazırlayabilir.Ben ahududu reçeli ve karadut marmelatı,sarella koydum:)Bindir çeşit :)
Eğer üçgen şeklinde katlamalı olarak yapacaksanız önce daire şeklinde bir hamur açın ve üçgen şeklini verecek biçimde kesin.İç harcınızı koyup rulo şeklinde katlayın.


Ben nostalji yapıp çocukluğumda yediğim şekilde yuvarlak olarak daha çok yaptım.

Son olarak tepside biraz dinlendirelim.Üzerine hiçbir şey sürmüyoruz..180 derecede benim 20 dakika da pişti.Üzeri pembeleşince fırından çıkarıyoruz.Üzerine pudra şekeri serpiyoruz.Sıcak sıcak yiyin,muhteşem bir lezzetti.


Afiyet olsun.Ben kaçar..Misafirler yolda :)Bilgisayar başında yakalanmayayım.
Tatilin tadını doya doya çıkaran herkese selam olsun ..

1 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı kuru maya
2,5 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı un
Devamını Oku »

21 Ocak 2018 Pazar

Çocuklar İçin En İyi Animasyon Filmleri


Hazır tatile girmişken bizim evdeki arşivden yararlanarak çocuklar için bir animasyon film listesi oluşturmak istedim.Bizim belli bir sitemiz var oradan ediniyoruz.Özelden yazarsanız size site adı ve ne şekilde indirildiğini de anlatırım.(Buradan olmaz :)

İşte benim de izlemekten keyif aldığım yeni ve eski animasyon listem..(yazarken hata yapabilirim şimdiden kusura bakmayın.)

1-Kung Fu Panda (1-2-3) serisi..Komik bir kahraman..Kız erkek ayırt etmeden izlenebilir.
2-Ferdinand..Ünlü bir hikaye kitabından çeviri.Boğa Ferdinand'ın dövüşmek yerine çiçek koklamasını anlatan güzel bir hayat hikayesi.
3-Patron Bebek..Adından da anlaşıldığı üzere normal bir bebek değil.Bebeklerin patronu :)
4-Kayıp Balık Nemo ve Dori Bilmem sizinkiler sever mi ama denizi ve okyanusları seven çocuklar için güzel birer hikaye.
5-Koca Ayak ve Oğlu.Yeni izlediğimiz bir film..Yetenekleri olduğununu yeni keşfeden bir çocuk ve babası koca ayak çıkıyor :)
6-Efsana Beşli.Benim oğlumun vazgeçilmez kahramanı Jack Frost.Bunun dışında paskalya tavşanı,uyku perisi ve Noel baba gibi kahramanlar var.
7-Karlar Kraliçesi Sevgili Elsa'nın hikayesi.
8-Ters Yüz. Şimdiye kadar izlediğim en değişik animasyon.İçimizdeki duygular var,onların bizi nasıl yönettiğini kahramanlarla anlatıyor.
9-Sammy'nin Maceraları.Zannedersem bu Nemo'daki deniz kaplumbağasının bir hikayesiydi.O kadar çok izledim ki bazı kahramanları karıştırıyorum artık.
10-Moana..Son yıllarda çıkan animasyonların en iyilerinden.Ama bir ateş canavarı var o küçük çocuklar için biraz ürkütücü.
11-Ejderhanı Nasıl Eğitirsin 1-2..Bu da halen çizgi film olarak devam etmekte olan güzel bir seri.
12-Rapunzel Kız çocukları için güzel bir seçenek.Bizim oğlanlar masalını dinledikten sonra filmini indirmiştik yine de beğendiler.
13-Balerin Nereden nereye dedirten bir animasyon..Çok çalışınca olur dedirten bir film.
14-VOL-İ Benim için ilk üçte bir film..Dünyanın terk edilmesinden sonra yeniden Dünya'ya dönüşü anlatıyor.
15-Yukarı Bak Eşinin ölümünden sonra yaşlı bir amca ve şirin bir çocuğun balonlarla evi taşıdığı güzel bir yolculuk hikayesi.
16-Süper Köpek Bolt..Benim küçük oğlanın favori filmi..Oyuncu bir köpeğin gerçek dünyada başına gelen komik olaylar.
17-6 Süper Kahraman (hiro)Japon tarzı bir animasyon ama sevecen bir robot var..
18-Sevimli Canavarlar Serisi .Bir de bunun üniversitesi var.Sevimli bir çocuğun kapının arkasına geçmesiyle başlayan macera dolu bir film.
19-Troller .Bizim zamanımızda da vardı bunlar.Kalemlerin tepesine taktığımız uzun saçlı küçük oyuncaklardı.İşte onların hikayesi :)
20-Zootropolis (hayvanlar Şehri) Bunu  Kaç kere izledik bilemiyorum.Mutlaka izlemelisiniz o kadar diyorum :)
21-Crood'lar  Mağara dönemi insanının komik hali :)
22-İyi bir dinazor.İyi ve korkak bir dinazorun başından geçen ders verici bir öykü.
23-Arabalar filmi. Bunların arasında en çok ben son çıkanı beğendim.
24-Minionlar Serileri.Gru ve onun peşine takılan Patron diye bağıran sevimli küçük minyonlar :)
25-Çizmeli Kedi Yumurta ve çizmeli kedinin başına gelen macera dolu bir öykü.
26-Otel Transilvanya 1-2 çok komik bir drakula hikayesi
27-Megazeka İyiler ve kötülerin eğlenceli mücadelesi

Bunun dışında yaşı biraz büyükse eğer son günlerde takılmış olduğum MALEFİZ çok güzeldi.Uyuyan güzelin hikayesine bir de başka yönden bakmayı öğretiyor.Yine Alice harikalar diyarında,Percy Jackson 1-2 serisi de biraz yaşı büyükler izleyebilir...
Bunlar seçmeceler diyelim.Yoksa Shrek serisi,Buz devri serisi dolu..Ama ilk 27- film gerçekten izlemekten zevk alacağınız filmler..
Ya çocuklarla oturup bu kadar animasyon izliyorum,sinemaya gidip Bir Ayla'yı izleyemedim.Bir de İncir Reçeli izleyemeyip üzüldüklerim :(
Görüşmek üzere..İki yazı yazdım artık uzun süre uğrayamam ben :))
Devamını Oku »

Çocuklarla 15 gün tatil,evde ne yapılır?

(Uzun süredir yazamıyordum ama baktım sonuçlar halen sayfanın yoğun ziyaretçi aldığını gösteriyor,ben de sizi yalnız bırakmak istemedim.Bu arada istatistik vermiyorum bayadır,aklımda unutmadım :)Bir ara geçen yıla dönüp bakalım.)

Sonunda tatil geldi çattı..Valla son zamanlarında çocuklarla beraber,''Hadi artık,kapansın okul.''demeye başlamıştım.Şükür kavuşturana.Tabi sen 2 yıl ücretsiz izinde yat yat,sonra tatil diye sayıkla.İyi valla:)
Ne diyeyim çalışmak iyi hoş tabi ki ama hava daha aydınlanmadan da işe gitmek,yok arkadaşım ya kararıyorum ben.Üstüne havalar da yağmur,son zamanlarda hiç çekilmedi yani.
Tabi bizden zor durumda olanlar da vardır.Şükür ananeler,babaanneler ve yardımcılar olmasa biz çalışanlar bu yükün altından kalkamazdık.Bunun yanında aynı zamanda ben bir 1.sınıf annesiyim.O bakımdan da zordu bu dönem..Ve sağolsun öğretmenimiz tatil kitabı aldırdı,bitireceğimize halen umudum yok.Biz ev okuluna devam anlayacağınız.
Sonuç olarak nereye varacağım.Artık erken yat,erken kalk devri bitti..Biz öğretmenler 4 ay boyunca zaten çocuklarla iç içeydik.Bundan tabi ki gocunmuyorum.Ama anneler eyvah,ne yapacağız şimdi 15 gün evde telaşında :)Bana da tatil öncesi çocuklar soruyor.Öğretmenim tatilde ne yapacaksınız?Cevap :''Doyasıya uyuyacağım,tembellik yapacağım''oluyor.Ee tabi bu arada birinci kitabım bitti(Kanadı Kırık Kuşlar,İkinciye geçtim Canan Tan,Söylenmemiş Şarkılar)
Ben çocuklara ödev vermekten yana değilim.Sadece kitap okumalarını tavsiye ettim o kadar.Havalara uçtular:)Başka neler yapılabilir.Öncelikle kendi evimizden örneklerle devam edelim.

Biz en çok çocuklarla mutfakta vakit geçirirken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz.Özellikle ''Haydi çocuklar kek yapalım mı?'' sorusunun cevabının hiç hayır olduğunu hatırlamıyorum.Birisi yumurta kırıyor,birisi mikseri çalıştırıyor..Fırın başında gözetlemeler..Misss gibi sıcak kek kokusu..Bol bol kalori :)

Bunun dışında bu ara favorimiz jenga..Ahşap bloklardan oyunlar.Yollar,otoparklar,çok katlı şatolar,binalar..Bu ahşap bloklarla tahmin ettiğimden daha uzun süre oynayabiliyorlar.Koridordaki yolluğu kaldırıyorum,uzun arabalardan uzun uzun trafik kuyrukları oluyor..

Kitap okumak..Bazen de evdeki hikaye kitaplarını getiriyorum halının ortasına bırakıveriyorum.Hemen bizim kuşlar geliyor,bu bu bu bu...Bunu oku diye..

Geceleri de apartmanı mısır kokutmazsak olmaz.Evimizde çok güzel bir animasyon film arşivi var..2-3 gece de bir güzel film keyifleri yapabilirsiniz siz de .Babamız sağolsun. :) Geçen de kendisi star wars filmine girerken ben çocuklarla animasyon film Ferdinand'a girmekten büyük zevk aldım.Film sonrası çocuklarla film hakkında sohbet edebilmek bile keyif verici bir etkinlik olabilir.

Tatil süresince onlara evde küçük görevler verin.Masayı kurmaya yardım etme,kaşıkları dizme,ekmekleri getirme,yatağını toplama vs gibi yaşlarına uygun görevler.

Eğer çevrenizde varsa çocukları müzikallere,tiyatrolara götürün.Kaliteli vakit geçirmenin en güzel yollarından birisi aslında..

Akraba ziyaretleri yapın..Tabi anane ve babanne gibi yakınları tarafından bakılanlar tatilde nereye gitsek diye düşünebilir? :)) Biz Allah'a şükür bu sefer her iki tarafa da yakın oturduğumuzdan yeterince sık görüştük,başka seçenekler var :)

Başka seçenekler var derken,uzun süreli tatil düşünemeyenler bence şöyle 2 gece 3 gün en yakın termal otelde alabilirsiniz soluğu..Bizim vazgeçilmezimiz Asya Pamukçu Termal..Sanki insan bir iki gün dinlenince,özellikle kış ayında sıcak su olunca tüm yorgunluklarını atıyor.E tabi çocuklarınız da üşümeden havuzun keyfini çıkarıyor..Kısa tatiller hayatınıza renk katabilir.

Eğer şanslıysanız ve kar yağdıysa mutlaka bir kar topu savaşı ve kardan adam yapmayı ihmal etmeyin..

Birlikte oyun oynayın.Bence evde en güzel oyunlardan biri saklambaç.Çocuğun yaşına bağlı bir seçenek tabi :)))

Bu arada çocukların yaşına göre bu tatilde bir kinetik kum,oyun hamurları ve bolca boyama kitapları da işinize yarayacaktır..

Oyun parkları da evde artık yapacak seçenek kalmadı mı imdadımıza koşabilir :) Ama top havuzu yok :(Bizimkiler ne zaman öyle bir ortama girse hemen hasta oluyor.Tövbe ettim..

Havaları güzel buldukça kısa yürüyüşler yapın beraberce..

Bu arada komşunun çocuğuyla arada bir komşuculuk da oynayabilirsiniz.Gel-git derken vakit çabuk geçecek emin olun...

Her şeyden önemlisi biz birinci sınıf ve ana sınıfıyız.Çocukları büyük olanlar karne notları için bu tatili kendinize de çocuğunuza da zehir etmeyin.Uzuncaaaa bir dönem daha var önümüzde.Unutmayın ailesiyle birlikte verimli zaman geçiren öğrenciler daha başarılı olur.
Herkese huzurlu,mutlu ve kahkaha dolu tatiller diliyorum..
Bir arada olmak her şeyden değerli...


Devamını Oku »

30 Aralık 2017 Cumartesi

2017 Biterken...


2017'nin son günlerini,son hızla tüketirken bir yazı yazmayı borç bildim kendime.Kimileri için tatlı,kimileri için acı hatıralarla dolu bir yıl daha tarihin tozlu sayfalarında yerini almak için hazırlanıyor.

Her yıl gibi bir yıl daha akıp giderken ömrümüzden kendim için iyi ya da kötü bir tanımlama yapamıyorum.Oysa 17 uğursuz rakamımdır:) Zira hayallerimin büyük bir kısmını gerçekleştirdiğim bu tatlı yıl bana ilk defa planlı ve programlı yaşamanın yanında insanın her anını da doya doya yaşaması gerektiğini öğretti...

Hayalini kurduğum bir evin sahibi olmanın yanı sıra,sıcak sıcak kumlarla yürümenin zevki ve tadına doyulmaz bir deniz manzarası dolu bir şehre taşıdı beni..Martılarla arkadaş,dalgalarla sırdaş olmanın zevkini yaşattı..Ömrüme ömür katacak bir şehri hediye etti bana..

Yeniden iş yaşamına dönmüş olmanın hareketliliği ile birlikte,verimli olmanın,çalışma azminin zevkini bir daha yaşadım..Zamanın ne kadar kıymetli olduğunu koşturmacalarım arasında bir kez daha anladım..

Anne olmanın,aynı zamanda bir  aşçı,aynı zamanda temizlikçi,aynı zamanda öğretmen,aynı zamanda bir veli olmanın tatlarına doya doya vardım..(Seneye hedefim maratona katılmak,iyi koştum bu yıl:))

Mesafelerin insan hayatında hiç de büyütülecek kadar uzak olmadığını,insanın sevdikleriyle bir arada olmasının değerini yaşayarak gördüm..

2018'e öyle büyük büyük hayallerim,büyük büyük laflarım yok..Gün sabah olunca o günü bitti sayarım.Hafta cuma olunca hafta bitti derim.Ay son haftaya ulaşınca sona erer benim gözümde.Yıl aralık olunca da koca yılı tüketirim ömrümden.

Ardı ardına sıralayacak dileklerim yok şu an için.Sağlık dışında..Herkes önce sağlık diler zannedersem..Zaten memnunsan her şeyden,her şey yolunda gidiyorsa neden çok şey bekleyelim yeni bir yıldan?Her yeni yıl ümitlerin düşlendiği bir yıl oluyor.Önemli olan bu düşleri gerçekleştirmek için umut etmek ve çabalamak değil mi?

Siz zamanı iyi bir şekilde kullanır ve başkalarının iyiliğini düşlerseniz önce  Allah'ta sizin gönlünüze göre veriyor bence.Kalbiniz karalarla dolu,hep başkalarının kötülüğünü düşleyip,başkası olmaya özenip,başkalarının izinden yürümeye devam ederseniz ,o zamanda bir önceki yıldan daha iyi geçer mi yeni bir yılınız.

Vakit kimse için farklı bir şekilde işlemez.Zaman hiç birimize torpil yapmaz.Siz içinde sevgi olan,iyilik olan bir yıl dileyin bakalım,bu sefer sizi teğet geçeceğini zannetmiyorum..

Ben içinde bolca sevginin olduğu,gerçek dostlukların olduğu,insanlık için bir kavga ve savaşın olmadığı,açlıkların ve sefaletin en azından biraz azalacağı,eğitimsizliğin bir nebze olmadığı,çocukların annesiz ve babasız olmayacağı,her türlü insanlık dışı tavırların yol olduğu bol bol sağlık dolu,mutluluk ve aşk dolu bir yıl diliyorum herkese..

2018 hayatımızdan bir şey götürmesin,yeni mutluluklar eklesin ömrümüze..Aynı dili değil aynı duyguları paylaşacağınız insanlarla, huzurlu güzel yıllarınız olsun.

Herkes zamana bir yolculuk yapmak için hazır..Anılarıyla geçmişe,hayalleriyle geleceğe..Bir film şeridi gibi geçiriyoruz gözümüzün önünden koca bir yılı.İşte film bitmek üzere..Hayallerinizin gerçek olması,yüreğinizden sımsıcak sevginin ve heyecanın hiç yok olmaması dileklerimle...

Bloğumu okuyan beni yalnız bırakmayan ''SEN'' mutlu yıllara..Tanıdığım,tanımadığım burada yolumuzun kesiştiği herkese...Yeni yılın kutlu olsun..

Seneye Görüşürüz :))))





Devamını Oku »

29 Aralık 2017 Cuma

3 Renkli Zebra Kek Tarifi...



2017'nin son günlerini yaşarken tatlı yiyelim tatlı konuşalım değil mi?Evde ıspanak yemeği yaparken her defasında birazını ayırıyorum.Bugün işten gelince hızlı bir şekilde yemekten hemen sonra mutfağa geçtim ve kısa sürede bu süslü püslü vitamin ve bol kalori dolu kek çıktı ortaya :)
Bilmeyenler buyurun bakalım malzemelere...

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağından çok az miktarda sıvı yağ
1,5 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yarım paket kakao
1 su bardağı rondodan çekilmiş ıspanak(ben haşladıktan sonra rondodan geçirdim)
Alabildiği kadar un(normal kek kıvamında biraz akışkan olsun)

Yapılışı
Yumurtalarımızı 1 su bardağı şekerle iyice çırpıyoruz.Daha sonra sırasıyla sıvı yağ ve  sütümüzü de ekliyoruz.Vanilya,kabartma tozumuz ve unumuzu da ekledik mi tamamdır.Şimdi kek hamurumuzu üçe bölelim.Bir tanesine kakao ekleyelim ve çırpalım.Diğerine ise ıspanak püremizi ekleyelim.Sade olana dokunmayalım :) Evet üç renkli hamurumuz hazır.




Borcamımızı yağladıktan sonra yukarıdaki resimlerde görüldüğü üzere :))(anlatırken bazen ben de gülüyorum,aşçı kesildim gene diye) sıra sıra hamurumuzdan döküyoruz.Kepçe yardımıyla olabilir.Tüm hamuru bu şekilde sıra sıra dökerek bitiriyoruz.O kendisi yayılıyor zaten..Bittikten sonra kürdan yardımıyla önce aşağıdan yukarıya doğru çiziyoruz.Bir nevi ebru yapıyoruz..İstediğiniz şekli de verebilirsiniz.



Ben bunu yazarken fırında:) çıkınca sonuç ne olacak bilmiyorum..Bekliyoruz..

Evettt kekimiz 180 derece de yaklaşık 45 dakikada pişti.Kontrol ederek ayarlayınız sizler de..


Devamını Oku »

21 Aralık 2017 Perşembe

Havuç Rüyası Tatlısı Tarifi...

Uzun oldu değil mi yazmayalı :)Yok canım o kadar da değil..Artık vakit bulabiliyorum en azından..Bu sefer de bir tatlı tarifi ile buradayım.Bir yere gittiğim yok :))
Havuç yemeyen bu vitaminden mahrum kalan çocuklar ve hafif tatlı seven baylar ve bayanlar için işte bir yeni tarif...
Malzemelerimiz..

1 kg havuç
2 su bardağı toz şeker
4 yemek kaşığı nişasta
2 paket vanilya
1 adet limon rendesi
Yarım adet limon suyu
2 paket petibör bisküvü
Üzeri isteğe bağlı bir paket krem şanti

Nasıl yaptım?
Valla benim öğleden sonra 2 ders boşluğum vardı o ara yaptım :) Cidden öyle kolay tatlı yani..
Önce havuçlarımızı orta bir şekilde doğruyoruz. 4 su bardağı  su ekleyip iyice haşlıyoruz.Güzelce yumuşadıkların da rondodan çekip püre haline getiriyoruz.İçinde kalan su ile birlikte 2 su bardağı şekeri de bir tencereye alıyoruz.Bir limonun rendesini içine katıyoruz.Daha sonra 4 kaşık(tepeleme olmasın) nişastayı suda eriterek karışımın içine döküyoruz.Muhallebi kıvamına gelene dek biraz pişiriyoruz.(ben nişastayı seyrelttiğim 1 bardak su ile beraber muhallebi kıvama gelene dek bir bardak su daha döktüm pişirirken.)Kapatmaya yakın 2 adet vanilya ve yarım limon suyu da ekleyelim.





Muhallebi olunca bir adet kare borcamın dibini biraz ıslatarak bisküvileri bir sıra dizelim.Sonra muhallebiden,sonra yine bisküvi olmak üzere ben 4 sıra yaptım.Siz isteğe bağlı değiştirebilirsiniz.En üst kısma isterseniz krem şanti sürün.Ben iki şekilde tadına baktım.Krem şantili daha hoş oldu sanki.İsteğe göre en üste hindistan cevizi ya da ceviz ekleyebilirsiniz.Afiyet olsun...


Benden de bugünlük bu kadar.Bir ara gene uğrarım sevgili bloğum..Herkese şimdiden güzel hafta sonları...
Devamını Oku »

15 Aralık 2017 Cuma

Kulak Çubukları ve Oyun Hamurundan Bir Çocuk Etkinliği

Bizim evde kulak çubukları(Evren'in deyimi ile)tükenmez.Halen her gittiği marketten almaya ısrarla devam ediyor.Oyun hamuru da aynı şekilde.Hemen bahanesi de hazır.Anne ''Etkinlik yaparız bunlarla.''
Geçen akşam da kullandık hakikaten.Önce kulak kürdanlarını makasla ikiye kestim.Sonra oyun hamurunu el işi kağıdının üzerine bastırarak bir daire oluşturdum.İlkinde beni izlemesini söyledim.Sonrasında o da oyun hamurunu kendisi yerleştirdi.Sonra da kulak kürdanlarını şekildeki gibi desenler halinde dizdi.İşe resimlerle...



Benden bu kadar..İyi hafta sonları..Herkese bol bol temizlik,ütü ve yemek yapmalar :(((
Devamını Oku »